בחצרות הקודש

כך יצויין ל"ג בעומר: ללא חסידים ו'חלאקה'

ל"ג בעומר, בצל נגיף ה'קורונה', ייחגג השנה בצורה שונה ומצומצת. חלק מהחסידויות ביטלו לחלוטין את החגיגת, ובאחרות, יערכו מעמדי הדלקה מצומצמים. ומי ביטל את מעמד ה'חלאקה'? (ל"ג בעומר)

שימי שפר | כיכר השבת |
האדמו"ר מבאיאן, בהדלקה בשנה שעברה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בחסידויות השונות חוגגים השנה את הילולת רבי שמעון בר יוחאי בצל נגיף ה'קורונה', כאשר בחצרות שנהגו מידי שנה לעלות להר מירון, נאלצים להסתפק השנה בציון ההילולה מרחוק.

בחלק גדול מהחסידויות בוטלו החגיגות כליל, ובחלק קטן החגיגות ייערכו הערב (שני) בצורה שונה לגמרי, ובמיעוט משתתפים, כאשר לראשונה אף בוטל בחלק מהמקומות מנהג ה'חלאקה' המסורתי שבו גוזזים לילדים שהגיעו לגיל 3 את שערותיהם בחגיגיות ובשמחה גדולה.

באיאן

אלפי חסידי באיאן שעולים מידי שנה למירון כדי להשתתף בהדלקה המרכזית של האדמו"ר, נאלצו לוותר השנה על השתתפותם המסורתית. במקום זאת החסידים ישתתפו מרחוק באמצעות הקו הטלפוני של החסידות במעמד שיערוך הערב האדמו"ר במירון, ויועבר בשידור חי ב'כיכר השבת'.

בשעה 20:00 תתקיים תפילת מעריב, כשלאחר מכן ישמיע הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק, דברי חיזוק והתעוררות, כשלאחר מכן יעבור לפני התיבה רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ לאמירת פרקי תהילים.

חוגגים במירון, בשנה שעברה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לאחר מכן יעבור לפני התיבה המקובל הרה"צ רבי אביש ציינווירט לאמירת סליחות, ולאחר מכן יתקיים מעמד קבלת עול מלכות שמיים ע"י האדמו"ר מרחמסטריווקא, שייטול חלק בהדלקה המרכזית.

בשעה 21:00 תתחיל ההדלקה המרכזית בראשות האדמו"ר מבאיאן.

בחסידות יצאו אמש בהודעה מטעם ועד משמרת הקודש 'לטהרנו', שבו נקרא הציבור שלא להשתמש בכלים טכנולוגיים על מנת לצפות במעמד ההדלקה, גם אלו אשר מחזיקים מחשבים וסמארטפונים באישור.

ויז'ניץ

האדמו"ר מויז'ניץ השוהה מזה כחודשיים בחצור יערוך הדלקה מצומצמת בחצר הבית שבו הוא מתאכסן. ההדלקה צפויה להיות מועברת בשידור חי לכלל החסידים ברחבי הארץ שיאזינו טלפונית לרבי, בנוסף הרבי יקרא את ה'קוויטלאך' שנשלחו ע"י אלפי החסידים בצורה מקוונת, ויעתיר בתפילה להצלחתם.

יצויין כי מעמד ה'חלאקה' המסורתי שמתקיים מידי שנה בויז'ניץ במהלכו גוזז הרבי את שערותיהם של הילדים הקטנים בוטל, בשל ההוראות והשמירה מפני נגיף הקורונה.

חוגגים במירון, בשנה שעברה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

צאנז

האדמו"ר מצאנז יערוך הערב את מעמד ההדלקה בצורה מצומצמת בחצר ביתו בקריית צאנז בעיר נתניה, בהשתתפות בניו ובני המשפחה בלבד.

מחוץ לבית הרבי תעמוד משאית הגברה, שבתוכה ישירו חברי מהקהלת חסידי צאנז את ניגוני ל"ג בעומר, ולאחר מכן המשאית תסתובב ברחובות הקריה כדי לשמח את התושבים.

בנוסף מעמד ה'חלאקה' המסורתי שעורך הרבי מידי שנה בוטל גם הוא לחלוטין בשל ההוראות וההנחיות בכל מה שקשור לנושא נגיף הקורונה.

סלונים

בחסידות סלונים יערוך הערב האדמו"ר את שולחנו לרגל הילולת רבי שמעון בר יוחאי בכפוף להנחיות של משרד הבריאות, ובהשתתפות של קבוצה קטנה מאד של חסידים שעלו בגורל.

החגיגות בחצר ציון הרשב"י, בשנה שעברה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ה'טיש' יתקיים בשטח פתוח ברחבת בית המדרש ברחוב סלנט בשכונת מאה שערים, בשילוב מעמד ה'חלאקה' לילדי החסידות.

ל' כיכר השבת' נודע כי כדי לאפשר את קיומו של המעמד המסורתי בצורה בטוחה, ולפי ההנחיות, החליטו ראשי החסידות להתקין מחיצה מיוחדת עם פתח, דרכו יגזוז הרבי את שערות ראשיהם של הילדים, מבלי להתקרב אליהם ממש או אל החסידים שיידרשו לנקוט באמצעי זהירות.

אמשינוב

האדמו"ר מאמשינוב הורה אמש לחסידיו שלא לערוך השנה את מעמד ה'חלאקה' בל"ג בעומר, אלא להמתין ולקיים את המנהג המסורתי בימים שלפני חג השבועות.

תולדות אברהם יצחק

חסידי תולדות אברהם יצחק שרגילים לעלות מידי שנה למירון ולהשתתף בהדלקה המסורתית שעורך הרבי, נאלצים השנה להישאר כל אחד בביתו.

חלאקה בחצר ציון הרשב"י, בשנה שעברה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק צפוי לערוך הערב את מעמד ההדלקה על גג ביתו בשכונת מאה שערים בירושלים בצורה מצומצמת.

כרגע עדיין לא ברור האם והיכן יתקיים 'טיש' או מעמד ה'חלאקה'.

סאטמר

בחסידות סאטמר (מהר"א ומהרי"י) בארה"ב הוציאו הלילה הודעות אזהרה לחסידים לבל יקיימו הדלקות בשום אופן, זאת על מנת להישמר מפני הנגיף הקטלני, ועל מנת שלא להסתבך עם הרשויות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר