טור דעה

מחיר ה"לא נהגו כבוד" // הרב מנחם ישראלי

הימים בהם ככל הנראה 'ימינה' תמצא את עצמה באופוזיציה הם ימי ספירת העומר בהם מתו תלמידי רבי עקיבא כי לא נהגו כבוד זה בזה. הרב מנחם ישראלי בטור דעה פוליטי (טור דעה)

הרב מנחם ישראלי | כיכר השבת |
(צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)

לפני כשלושים שנה (לאחר שהפילו את ממשלת שמיר, ובטרם קמה ממשלה חלופית) עבר עודד בן עמי אצל הרבי מליובאוויטש בחלוקת דולרים ושאל את הרבי מה דעתו על כך שאין ממשלה בישראל? הרבי ענה: הצד הטוב שבזה שהענינים תלויים במר שמיר ולכן אי אפשר לעשות נזקים לארץ ישראל מבחינה גיאו-פוליטית מדינית. עודד בן עמי התעקש להוציא מהרבי מידע פוליטי והקשה: אז משמע שהרבי תומך בשמיר? הרבי השיב: אני אינני מתערב בפוליטיקה ועוד ועיקר שאני מקווה שתיכף יהיה ראש הממשלה משיח צדקנו, אבל בזמן שבינתיים הגישה צריכה להיות כמו הגישה של שמיר שלא לוותר על אף שעל מארץ הקודש.

לצערנו מסתמן שהולכת לקום ממשלת אחדות שהיא ממשלת שיתוק-שמאל בחסות בג"ץ, לצערנו גם מר בנימין נתניהו הכריז (כנראה מטעמים פוליטיים) שהוא מוכן למו"מ עם הערבים ולתת להם מדינה ר"ל היל"ת.

ה"ציונות" המציאה עם חדש המוכנה "עם ישראלי" היהודי המתורבת הוא "ישראלי", גם ערבים נוצרים ודרוזים נכללים בתוך העם המומצא הזה, ניחוח "ערבי ישראלי". (לא מזמן ראה עם ישראל איך שרופא ערבי ואחות יהודייה מדליקים ביחד משֹואה ביום חגה של אומה ישראלית זו, אוי לאותה בושה אוי לאותה כלימה. זמר יהודי הנשוי לגויה גם הוא נמצא ראוי להדליק משֹואה.

האם מישהו מהדרג המדיני שואל את עצמו מה ההשלכות של זה על הנוער היהודי שלנו?

האם יש מי שמשלה את עצמו שזה לא גורר ומעודד את הנוער שלנו להתבוללות (הקיימת כבר, לצערנו) בארץ הקודש?

לא זו אף זו, המציאו עוד אומה, האומה הפלסטינית, אספסוף ערבי פרוע שאין לו דבר עם הארץ הזו (כשמו כן הוא 'ערבי' מערב הסעודית).

לחלק מהעם הערבי הזה אפשרו (בחסות בג"ץ) להכנס לכנסת ישראל, קרי: להניח יד על הגה המדינה, כגיס חמישי.
להמחשת האבסורד: גם כשמצביעים על חוקי יהדות יש לערבים דעה בעניין, ועד כמה שנשמע הזוי, ערבים החליטו "מיהו יהודי"… הדבר התרחש בשנות השבעים כאשר עלה לדיון 'חוק השבות', מיהו יהודי הראוי לעלות לארץ מתוקף חוק זה? ההלכה קובעת שרק מי שנולד לאמא יהודייה או שהתגייר כהלכה הוא יהודי. ראש הממשלה אז, גולדה מאיר, החליטה שגם הנולד לאימא גויה אם האבא יהודי ואפילו סבא יהודי ואפילו גיור שלא כהלכה גם זה ראוי לעלות לארץ מכוח חוק השבות. הדבר הובא להכרעת הכנסת והצד השמאלי במפה בשיתוף פעולה עם החכ"ים הערבים הכריעו היפך התורה. ועד היום ההתבוללות נמשכת בחסות מדינת ישראל. עצוב.

חלק מהעם המומצא העם הפלסטיני לא רצה לקבל אזרחות במדינת ישראל, והוגי ומנהיגי המדינה הכירו בעם המומצא הלזה והתחילו לתת לו זכויות, בהתחלה זה היה רק אוטונומיה, ובהמשך כבר עשרות שנים שמדברים להקים להם מדינה.

כרגע מסתמן שהולכת לקום ממשלה בה ידונו על תוכנית המאה, קרי: איזה חלקים מארץ הקודש ה'אמריקאים' מרשים לנו לספח, ואיזה חלקים עלינו למסור לעם המומצא ולהקים מדינה פלסטינית. ר"ל היל"ת.

אבסורד שאין כדוגמתו, הקב"ה נתן לנו - עם ישראל - את ארץ הקודש, הדבר עוגן בספר הספרים, התנ"ך. עם ישראל חלם אלפיים שנות גלות לחזור לארצו. ולבסוף מגיע ה"ישראלי" ה"ציוני" ומתחיל לחשב על איזה חלק באדמת קודש זו תוקם מדינה פלסטינית ובאיזה חלק יתירו לו האמריקאים לספח אל נחלתו. אוי לאוזניים שכך שומעות ואוי לעיניים שכך רואות.

בשמחת תורה תשמ"ו (בו היה מר בנימין נתניהו, אז שגריר ישראל באו"ם, אצל הרבי מליובאוויטש, כפי שסיפר בעצמו כמה פעמים), דיבר הרבי על הרש"י הראשון בתורה שתוכנו "מה טעם פתח בבראשית משום כוח מעשיו הגיד לעמו לתת להם נחלת גויים" ואז הוסיף הרבי שהדיבורים על מסירת חלקים מארץ ישראל לערבים זה מעודד את המחבלים המפגעים וכו'. והרבי הוסיף: שבסופו של דבר אי אפשר לבטוח על הדרג המדיני הציוני, שהרי הם מבחינתם כבר היו מוכנים לנסיגות ופשרות נוראיות ר"ל, ולא נותר לנו אלא לסמוך על אבינו שבשמים שיתן בלב הערבים, והם (הערבים) לא יסכימו לעשות איתנו הסכמי שלום, כפי שהיה כמה וכמה פעמים בעבר.

בהזדמנות אחרת הביא הרבי את דברי המשנה בסוף מסכת סוטה על עקבתא דמשיחא "פני הדור כפני הכלב" והסביר בשם גדולי הדורות כך: "פני הדור" הם המנהיגים, כולם חושבים שהם המנהיגים אך למעשה הם ככלבים, הכלב אמנם רץ קדימה לפני הבעלים, אך האמת היא שהוא קשור וכל הזמן מסתכל לאחוריו לראות להיכן יובילו אותו. כך המנהיגים הישראליים במקום לייצר מנהיגות של אמת עם גאוה יהודית אמיתית ואמונה בדברי התורה שכל הארץ כולה הרי היא נחלתינו הבלעדית, במקום זאת מנסים ה"מנהיגים" להריח את משב רוח הפוליטי ולפי זה מחליטים כיצד להתקדם… (לתוספת הוכחה: גוש הימין נמצא כבר 13 שנים בשלטון. למה הסיפוח הכ"כ חשוב לא התרחש עד כה? ולמה בג"ץ יכול עדיין להכשיר תומכי מחבלים? ולמה חאן אל אחמר? ולמה ולמה ולמה???)

וכסיום דברי המשנה במסכת סוטה "אין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים", נקוה שה' יתן בלב הערבים והם כהרגלם שוב לא יסכימו לעשות איתנו הסכם שלום ונשאר רק עם הסיפוח (החלקי) על בקעת הירדן… והלוואי שיימצא ראש הממשלה שיהיה לו האומץ להחיל ריבונות על כל רחבי ארץ הקודש, ולעודד את הערבים לחזור לארץ מוצאם… אך ככל הנראה, המנהיגים הציוניים משאירים זאת למלך המשיח.

כבר שנה ויותר שאין ממשלת קבע בישראל, זה הזמן לייחל שמשיח יבוא בטרם תקום הממשלה הציונית החדשה ויעשה סוף לכל המו"מ (מתן ומתן לערבים), אמן וכן יהי רצון.

-------

ועוד מילה לאנשי "ימינה".

עכשיו כשרוממות ה"ימין" בגרונכם, זעקות "חמס" בפיכם וריח ה"אופוזיציה" באפכם, התואילו לעשות חשבון נפש?

קשה עד בלתי אפשרי שלא לומר: אמרנו לכם.

בבחירות מועד א' הצבעתי לכם בזכות הסיסמא 'טב' למיתב טן דו. בזכות החיבור שעשיתם עם 'עוצמה יהודית' הצלתם את עצמכם מאחוז החסימה... ומכוח החיבור הזה אתם היום "עדיין" שרים.

הרי אילו הייתם נוהגים ב'אחדות ישראל' - ומצרפים את עוצמה יהודית, סיכוי גדול שהייתם חוסכים אותנו עכשיו מממשלת 'אחדות' שהיא ממשלת שמאל מסוכנת בחסות בג"ץ…

גוש הימין עומד כרגע על 59. אילו הייתם נוהגים באהבת ישראל ובאחדות ישראל ומצרפים אליכם את עוצמה יהודית ברור שהיה לגוש הימין 60 מנדטים. ואולי אפילו 61 - אני אישית מכיר כמה אנשים שלא הלכו להצביע כלל ביום הבחירות האחרון… (ומי יודע כמה כאלו היו?) בגללכם, בגלל שהמאסתם את עצמכם והבאשתם את ריחכם.

חז"ל אמרו בספרי (במדבר פיסקא מב): "גדול השלום, שאפילו ישראל עובדין עבודה זרה ושלום ביניהם, כביכול אמר המקום אין השטן נוגע בהם, שנאמר (הושע ד, יז): "חבור עצבים אפרים הנח לו", אבל משנחלקו מה נאמר בהם (שם י, ב): "חלק ליבם עתה יאשמוּ".

מזה עלינו להבין עד כמה חשובה היא האחדות.

במעשה שעשיתם (מבלי לפרט את גודל חומרת הדברים) יצרתם חור קטן בספינה של כולנו, "גוש הימין".

התואילו לעשות חשבון נפש?

הימים בהם ככל הנראה תמצאו את עצמכם באופוזיציה הם ימי ספירת העומר בהם מתו תלמידי רבי עקיבא כי לא נהגו כבוד זה בזה.

מתקרבים אנו ליום הגדול והחשוב "לג' בעומר" בו פסקו תלמידי רבי עקיבא למות.

התואילו לעשות חשבון צדק בנפשכם?

בהצלחה לכולנו!

נ.ב.
אין בכוונת שורות אלו לזרות מלח על הפצעים, ממש לא.

אבל "באהבת ישראל נביא את הגואל".

משיח עומד מאחורי כותלנו משגיח מן החלונות ומציץ מן החרכים, ומן הראוי לבקש סליחה ולהוסיף באהבת אחים.
ואולי גם בחירות מועד ד' עומדות מאחורי כותלנו, ומן הראוי לשלב ידיים "יחד כל שבטי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר