נתונים מדאיגים

ניו יורק: רוב חולי הקורונה - היו בבידוד ונדבקו

66 אחוזים מהחולים שנדבקו בנגיף הקורונה בניו יורק הם אנשים שהיו בהסגר בביתם, מבלי שיצאו למקום עבודה או לכל מקום רשמי אחר. החשש: הדבקה מסוג שאיננו מכירים (עולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הטיימס סקוואר בהסגר (צילום: שאטרסטוק)

נתונים מעניינים ומדאיגים המגיעים מניו יורק, מראים כי שני שליש מחולי הקורונה שאושפזו בעיר הגיעו בכלל היישר מהסגר בבתיהם ועל פי הידוע לא נחשפו בכלל לחולים אחרים.

בסקר שנערך ב-113 בתי חולים בעיר, הם נתבקשו לתעד היכן שהו חולי הקורונה בימים לפני האשפוז. הממצאים הראו כי 66 אחוזים מהמאושפזים הגיעו מבתיהם לא שיצאו למקום העבודה או למקום ידוע אחר. כ-18 אחוזים הגיעו מבתי אבות, 4 אחוזים ממתקני דיור מוגן, 2 אחוזים היו חסרי בית, 2 אחוזים היו במסגרות מגורים קהילתיות אחרות, פחות מאחוז אחד היו אסירים בכלא ו-8 אחוזים סווגו כ"אחרים".

בניו יורק מנסים כעת להבין כיצד נדבקו אותם 66 אחוזים שחלקם הגדול חסר עבודה או גמלאים. מנגד ישנו הסבר די בסיסי שטוען כי כיוון שרוב האנשים באופן מוצהר בניו יורק נמצאים בבתים סביר להניח שהמקור הגדול לחולים בסקר יהיה של אנשים שהיו בביתם בסגר, אך לא ברור עדיין האם הם אכן נדבקו בביתם או שלא שמרו על הנחיות כראוי ופגשו אנשים אחרים.

במידה ואכן ישנה דרך נוספת להידבק מלבד מפגש ישיר עם אנשים מדובר במידע מדאיג במיוחד, אך כאמור בינתיים אין לכך כל הוכחה מדעית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר