פולמוס העליה להר

אייכלר משיב לגפני: "מה לך ולמירון. אל תטיף מוסר!"

חילופי דברים קשים בין ח"כ אייכלר לעמיתו הליטאי משה גפני, אחרי שהאחרון מתח ביקורת נוקבת על כוונתו של אייכלר לעלות למירון גם השנה: "אתה לא חש געגועים לציון" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ז באייר תש"פ | 11.05.20
אייכלר נגד גפני (צילום: פלאש 90)

ח"כ ישראל אייכלר מאגודת ישראל משיב אש, ועונה לח"כ משה גפני, יו"ר דגל התורה, על הביקורת החריפה אותה מתח מוקדם יותר על חברי כנסת שיעלו למירון בל"ג בעומר ולא ישמשו דוגמה ראויה לציבור, ברקע סכנת הקורונה.

בהודעה ארוכה ומנומקת מסביר הח"כ החסידי מדוע מי שכן יכול לעלות למירון, עליו לעשות זאת - למרות שהציבור הרחב לא יוכל השנה לעלות להתפלל בשל הנחיות משרד הבריאות.

אחרי דברי אייכלר, יצא השר אריה דרעי 'פרוקטור הקורונה' במגזר, בעמדה מנוגדת - הקרובה יותר לזו של גפני.

"מה הקדוש ברוך הוא לכל אף רבי שמעון לכל", פתח אייכלר את דבריו בציטוט: "דווקא בשנה קשה זו, כשנגזרה גזירה שנבצר מרבבות יהודים להגיע אל ציון הרשב"י ביומא דהילולא ולבקש ישועות, מחובת כל מי שמורשה, להגיע ולהתפלל, ולהתחנן בעבורם לכל הישועות והנחמות".

בשלב זה עוקץ אייכלר את עמיתו לסיעה וכותב: "מי שאינו חש געגועים למירון ומעולם לא בא לשם בל"ג בעומר, לפחות לא יטיף מוסר לשלוחי דרבנן, שהורשו לעלות ולהתפלל והם מקבלים בשבוע האחרון בקשות להזכירם מהמוני יהודים בארץ ובעולם שליבם יוצא למירון והם מבקשים שיעמדו ויתפללו עבורם ועבור כלל ישראל".

"היה עם פיפיות שלוחי עמך בית ישראל העומדים לבקש תפילה ותחנונים לפניך על עמך בית ישראל שתיעצר המגיפה ויבטלו הגזירות ובזכות רשב"י יתמלא רחמים וחסדים ושפע טוב על כל היהודים המשתוקקים לעלות לציון הקדוש".

המחסומים בדרך להר, היום (צילום: דוברות המשטרה)

לסיום כתב אייכלר, בנימה אישית: "לכתחילה חשבתי לא לעלות השנה למירון. אבל היות ואבי הרב מנשה אייכלר ז"ל עלה שבעים וחמש שנה לציון הרשב"י, כולל בשנת תשכ"ז כשבוע לפני מלחמת ששת הימים כאשר המקום היה בסכנה ורק בודדים עלו לשם במסירות נפש והיה לשליח ציבור עבור רבבות יהודים שלא יכלו לעלות, אני חש גם השנה חובה לעלות ולהתפלל כשליח עבור כלל ישראל שנבצר ממנו לעלות".

מנגד, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי פרסם הודעה בה נכתב: "לא אגיע הערב לחגוג את ל״ג בעומר במירון. אחגוג בבית. ביקשתי גם מכל חברי הכנסת של שס שלא להגיע למירון. למרות שהחגיגות בהר מירון חשובות לנו מאד, חשוב יותר להישמע להנחיות משרד הבריאות ולעשות הכל כדי למנוע את התפשטות הנגיף".

כזכור, בהודעתו מוקדם יותר כתב גפני: "בשעה קשה זו, שלא מאפשרים להמוני בית ישראל לעלות להר מירון בל"ג בעומר עקב החשש מהדבקה המונית של נגיף הקורונה, ישנם חברי כנסת ושרים שבכוונתם להגיע יחד עם עוזריהם, ואני קורא להם לשמש דוגמה כלפי כל הציבור ולהימנע מלעלות לציון התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי שבהר מירון".

כעת כאמור הוא מקבל תשובה הולמת מחבר הכנסת ישראל אייכלר, מאגודת ישראל.

אייכלר סמוך לציון הרשב"י (באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר