זעם במירון

אחרי שהשמיץ, יו"ר הועד דוד קליין השכיר את הצימר לחרדים?

יו"ר ועד מירון דוד קליין, פעל נגד השכרת צימרים ביישוב לחרדים - אותם השמיץ בשל נגיף הקורונה. תושבים במקום שלחו תיעוד של חרדים בצימר שלו בטענה כי התיעוד חדש מהיום. קליין מכחיש (בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

יו"ר וועד מירון, מר דוד קליין, התריע לפני מספר שבועות בפני משרד הבריאות על הסכנה בהשכרת צימרים לציבור החרדי. תושבים במקום, שלחו ל'כיכר השבת' תיעוד בו נראה לכאורה זוג חרדים המגיעים היום (שני), ערב ל"ג בעומר לצימר של קליין.

לפני למעלה משבועיים, פנה קליין במכתב אל משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות, וכתב לו; "פניתי לפני כשבוע לשר התיירות בעניין השכרת צימרים במירון בשבוע של ל"ג בעומר - ולכן אני מעביר את המכתב אליך".

"האוכלוסייה שמגיעה למירון היא מהאזורים הנגועים ביותר בארץ - אוכלוסייה חרדית בלבד שלא מתייחסים לתקנות, ובל"ג בעומר יתייחסו פחות - אני את שלי עשיתי, וכבר היום חרדים מסתובבים במטעים ומחפשים דרכים חלופיות להגיע למושב".

אך כאמור, לפי התיעוד שהגיע לידינו, נראה כי קליין עצמו משכיר את הצימרים שלו לזוג חרדים "נגועים". קליין עצמו מכחיש.

המכתב שכתב קליין למנכ"ל משרד הבריאות

בנוסף למכתב שהובא לעיל, קליין מפיץ הודעות בהם הוא מתבטא כנגד כלל הציבור החרדי, בין היתר מכונה בציבור בהודעות אלו "סרבני המסכות" וכן נכתב בהם כי "אין דין צימר בראש פינה המארח חילונים כדין צימר במירון המארח חרדים".

יצוין, כי גם בשנים עברו פעל דוד קליין נגד הציבור החרדי, כך פורסם בעבר כי דוד קליין סירב להדליק את אורות מושב מירון שכבו בעיצומו של ל"ג בעומר כשהוא מתבטא "שהחרדים יחזרו למאה שערים".

קליין עצמו מחזיק בצימרים כאשר רובם המוחלט של לקוחותיו באים מהציבור החרדי שמפרנס אותו כל השנה, אך דבר זה אינו מונע ממנו מלהתבטא נגדם קשות.

ההודעות שכותב קליין בקבוצות הוואטסאפ נגד הציבור החרדי

מתושבי מירון נמסר: "אנו מסתייגים לחלוטין מפעולותיו והתבטאויותיו של דוד קליין וכי הוא נתמך רק על ידי שניים מחברי הוועד בלבד!, כאשר יתר חברי הוועד ורוב מוחלט של תושבי מירון אינם תומכים בו כלל".

"לא ייתכן שאותו אדם שבגללו נאסר על השכרת צימרים ופגע קשה בפרנסתנו מרשה לעצמו לצפצף על החוק ועלינו" כך התושבים, "אנו המומים ומזועזעים מדברים אלו וקוראים לדוד קליין להתנצל ולהתפטר מתפקידו לאלתר".

במענה לפניית 'כיכר השבת' מסר דוד קליין בנוגע לתיעוד שלטענת השולח צולם היום כי מדובר ב"שקר וכזב", וכי "הצימרים שלי נבדקו לפני חצי שעה ע"י המשטרה והם ריקים לחלוטין".

"זה טרמפיסט שלקחתי באוטו הוא הרב של ישיבת חסד לאברהם במירון ותוכל לראות אותו בישיבה במירון. הניח חבילות אצלי כי לא יכל לקחת הכל בבת אחת לישיבה".

בהתייחסות לטענה על כיבוי האורות בל"ג בעומר אמר: "זה לא כבה מניתוק אלא מתקלה. עם תיקון התקלה ע"י החשמלאי של המקומות הקדושים - נדלק האור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר