פירות ההסתה

תיעוד משפיל • נערה חרדית ספגה יריקה; לילד עם פיאות נאמר "תקצץ אותן"

האווירה הקשה השוררת כלפי חרדים, על רקע משבר הקורונה, באה לידי ביטוי ברמת גן: 'תוריד את הקשקוש (הכיפה) מהראש ותקצץ פיאות', אמרה אישה לילד קטן - ונערה ספגה יריקה (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
האירוע המשפיל (מצלמת אבטחה)

אירוע מזעזע של השפלת נערה חרדית, שהתרחש לפני כשבועיים וחצי, התפרסם לאחרונה, ואליו מצטרף מקרה טרי אחר, קשה אף הוא, שנחשף היום (שני) בדף הפייסבוק של ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן.

"אלמונית ירקה בפרצוף של הילדה שלי, בת ה-15, בשל היותה דתיה", סיפרה ת', תושבת רמת גן, לראש העיר. בהמשך איתר שאמה את סרטון היריקה, שאירע בכיכר 'כופר הישוב'.

רואים בו איך הבת הולכת לתומה, ומולה מגיחה צעירה על קורקינט, שמסירה לרגע את מסיכת השקף ויורקת היישר לתוך פרצופה. "מאחר והאם ביקשה לא לחקור את הנושא", כתב ראש העיר, "כיבדתי את רצונה ולא הגשתי תלונה במשטרה - למרות שממצלמה נוספת ממש הצלחנו לחלץ תמונה של החשודה".

לדבריו, עוד באותו היום הוא שלח לנערה מכתב הערכה מחזק ועוגה, "כמחווה על שהגיבה באצילות נופש, אבל הדבר הציק לי פעם אחר פעם מאז, ואף כתבתי לאם שהדבר נעשה במרחב הציבורי ושיש עניין לחקור בכדי למנוע את המקרה הבא".

חסימת מעבר מבני ברק, ביוזמת כרמל שאמה. ארכיון (צילום: יוסי רוזנבוים)

והמקרה הבא אכן הגיע: "הבוקר לצערי קיבלתי הודעה מאם אחרת, על מקרה מזעזע נוסף, והפעם ברור לי שיש למצות את החקירה ואת הדין עם אותם חשוכים וגזעניים", כתב שאמה.

י', תושבת רמת גן, סיפרה על "ההתקפה שספגו ילדיה, בני תשע ושבע בסך הכל", שפיאותיו הארוכות של הקטן מביניהם גררו תגובה מכוערת מאישה מבוגרת.

וכך תיארה אם הילדים: "בני בן השבע ובתי בת התשע הלכו ברחוב הרא"ה, סמוך מאוד לבית. כשהגיעו לפינת רחוב האשל, עברה לידם אישה ואמרה לבני: תוריד את הקשקוש (הכיפה) הזה מהראש ותקצץ את הפיאות".

"עליכם להפסיק להיות דתיים", הוסיפה והטיחה עוברת האורח הגזענית, וכשהילדים לא ענו לה, הטיחה בהם "אינכם מחונכים". האם תיארה, כי לאחר שהתרחקו ממנה, בתה התקשרה אליה בוכיה ומבוהלת.

שאמה (מתוך הפייסבוק הרשמי)

גורמים חרדיים בעיר אומרים, בשיחה ל'כיכר השבת': "לראש העיר כרמל שאמה הכהן, שכעת מגנה את המעשים הקשים הללו, ישנה אחריות - ולו עקיפה - לאווירת ההסתה השוררת בעיר כלפי חרדים, בפרט לאחר התנהלותו ב'משבר הקורונה' מול בני ברק הסמוכה. מוטב שיערוך חשבון נפש, ויסיק מסקנות".

צפו באירוע היריקה המשפיל

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר