צפו בראיון

יוסי שווינגר: "ספגתי קללות מאנשים שרצו לעלות להר ולא קיבלו אישור"

בראיון ישיר ממירון, מספר מנכ"ל המקומות הקדושים, הרב יוסף שוינגר ל'כיכר', על התחושות הקשות שיש לו מלראות את מירון במצב הזה, ומספר על הקללות שחטף מאנשים - ומה עשה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

בראיון ישיר ממירון, מספר מנכ"ל המקומות הקדושים, הרב יוסף שוינגר ל'כיכר', על התחושות הקשות שיש לו מלראות את מירון במצב הזה, ומספר על הקללות שחטף מאנשים - ומה הוא עשה.

מה עובר עליך בראש כשאתה מסתכל על הר מירון בדקות אלו?

"תחושה מאוד מוזרה. עצבות וקושי לראות את המחזה הקשה הזה מצד שני שמחה. עצבות כמי שהיה רגיל לראות פה מאות אנשים עולים להר ורוקדים בדביקות מהללים ומשבחים את ה',".

"וכאלו שבאים לטקס החלאקה, של אלפי ילדי ישראל שמגיעים לגיל 3, מחד - ופתאום אתה רואה הר שומם יש פה רק קובץ הדלקות משהו מינורי".

"מצד שני אני יודע שיש לנו חובת ונזמרתם להישמע להוראות על מנת להציל את עצמנו. זו השמחה שאני נשמעים לדברי חכמים ומגנים ומצילים את עצמנו".

מה עבר עליך בימים האחרונים? אני יכול להעריך שהטלפון שלך לא פסק מלצלצל.

"לחלוטין. קיבלתי מאות ואלפי טלפונים לכולם היו טענות למה הם לא יכולים לעלות ולכולם צריך להסביר בסבר פנים יפות חלק מגדפים חלק מקללים וחלק מבינים".

ספגת קללות מאנשים שרצו לעלות?

"בהחלט, אבל לא הגבתי. אני לוקח אוויר וסופר עד 10 ולא מגיב".

היה חשש שקיצונים ינסו לעלות להר מירון?

"בוא תראה לבד את מעגלי האבטחה שיש פה. אני לא מציע לאף אחד לנסות לעבור אותם, זה בלתי עביר. מי שיתפס מנסה לחדור שלא במסגרת האישורים המותרים, ייקנס ב-5,000 ש"ח"

זו השנה הראשונה שבבוקר למחרת לא ישאלו אותך על קריסת התחבורה במירון...

"איך שאני מכיר את אלה שתמיד מדברים על קריסה - הם כבר ימצאו משהו שיקרוס, תסמוך עליהם. אלה שלא מפרגנים תמיד ימצאו משהו ואלו שמפרגנים, גם כשקורס יודעים להסתכל על חצי הכוס המלאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר