לקראת הממשלה

מאבק ב'כחול לבן' על תיק השוויון החברתי

חברת הכנסת החרדית עומר ינקלביץ, צפויה להתמנות לשרה, והיא נאבקת על תיק השוויון החברתי עליו היא מתמודדת מול ח"כ מירב כהן. במידה ותפסיד תמונה לתיק התפוצות (פוליטי)

(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

לקראת הקמת ממשלת האחדות השבוע, ב'כחול לבן' עוד לא החליטו סופית על רשימת השרים והתיקים הסופית. על פי הדיווח ב-ynet כעת מתמודדות על תפקיד השרה לשוויון חברתי שתי מועמדות: מירב כהן ועומר ינקלביץ'. שתיהן דורשות לכהן בתפקיד, מה שיוצר מתיחות פנימית במפלגה.

כזכור, בתחילת השבוע דווח ב'ישראל היום' כי בני גנץ יזניח את חברת מפלגתו הבכירה מיקי חיימוביץ, אותה הוא ימנה לעמוד בראשות וועדה בכירה, לעומת חברת הכנסת החרדית עומר ינקלביץ, שתקבל תפקיד שרה בממשלה הקרובה.

ח"כ מירב כהן רוצה את תיק השוויון החברתי נושא בו עסקה עוד קודם שנכנסה לחיים הפוליטיים, מנגד ח"כ ינקלביץ הייתה ממקימי חוסן לישראל והנושא החברתי היה בהובלתה מאז כניסתה לפוליטיקה.

על פי הדיווח, כרגע ח"כ כהן היא המועמדת המובילה לתפקיד – ואילו ינקלביץ' עשויה להסתפק במשרד התפוצות, תיק שיכול להיות משמעותי במיוחד בתקופה זו בה היחסים של ישראל מול יהדות ארה"ב נמצאים במשבר גדול. התיק גם יכול להיות משמעותי במיוחד לאור הקטסטרופה של הקהילות היהודיות בחו"ל בעקבות נגיף הקורונה שהביא למותם של רבים ולפגיעה קשה בקהילות. שר התפוצות אמור לעסוק בנושא ולבחון את האפשרות של ישראל להתערב ולסייע להם בעת צרתן.

במקביל יועז הנדל מועמד לתיק התקשורת, מיכאל ביטון לתיק התיירות או התיק לעניינים אסטרטגיים, חילי טרופר לתיק התרבות והספורט, וצבי האוזר לתפקיד יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. גם אורית פרקש ואסף זמיר הוזכרו כמועמדים לתיק התיירות.

זמיר מועמד גם לתיק התרבות והספורט. יזהר שי מועמד לתיק המדע ופנינה תמנו שטה לתיק העלייה והקליטה.

בינתיים, נערכים בכנסת לטקס השבעת ממשלת האחדות, מחר יום רביעי, זאת לאחר תקופה ארוכה במיוחד בה בישראל לא הייתה ממשלה מסודרת בשל שלוש מערכות בחירות רצופות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר