רשב"י לכל?

השיטה הבעייתית: עומר אדם כמשל / שלומי זייבלד

אין לי תלונות על המפורסמים והח"כים. אחרי שקיבלו אישור, טוב מאוד עשו שעלו להתפלל. הבעיה היא בחזרה לסירחון שליווה את תעשיית האישורים לרכבים בשנים קודמות (חרדים)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
כמה מהחוגגים אתמול במירון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בשעות האחרונות, סערה בכלי התקשורת: מי נתן למפורסמים כמו הזמר עומר אדם לעלות לאתרא קדישא מירון, שהיה חסום השנה בשל נגיף הקורונה לרבבות החוגגים העולים מידי שנה?

סערה מגזרית פרצה כבר אתמול אחרי שח"כ משה גפני קרא לחברי הכנסת שלא לעלות להר למרות האופציה שבידם. ח"כ ישראל אייכלר מנגד הגיב בעוקצנות והזכיר לגפני שהוא אינו עולה גם בשנים רגילות... השר דרעי הודיע אף הוא כי לא יעלה השנה למירון.

לטעמי, מפורסם שקיבל אישור לעלות ובחר לנצל את ההזדמנות, נהג נכון. לא משנה אם הוא התפלל רק עבורו או מינה את עצמו לשליח ציבור והתפלל על אלו שביקשו ממנו.

הבעיה היא בשיטה. מי נתן את האישור ולפי אלו קריטריונים? גם אחרי שעות ארוכות של סערה תקשורתית, והפצה רשימה שמית, מתנערים הגורמים הרשמיים וטוענים כי הרשימה לא מעודכנת ומפילים את האחריות מאדם לחבירו.

מעמד ההדלקה המרכזית על ידי האדמו"ר מבאיאן אמש, הזכירה לי את ההדלקות לפני שני עשורים, בהיותי ילד, כאשר לא היו פראנצ'ס וכולם עמדו על גג הציון.

הסערה היום הזכירה לי את מירון של עד לפני כחצי עשור, כאשר מאכערים למיניהם היו שולטים על הרשימות לצמי יאפשרו לעלות עם רכבו להר.

ב"ה, בשנים האחרונות התופעה הבזויה הסתיימה - באיסור גורף לעלות עם הרכבים להר, למעט למדליקי המדורות. הקורונה, החזירה את הסיאוב והחשש לשחיתות לקדמת הבמה.

גם אם הוחלט שלא לנסות כל מיני מודלים שהוצעו על מנת לאפשר לאנשים רבים יותר לעלות למירון בל"ג בעומר בלי חשש קורונה, עדיין יש צורך להסביר ולתת לאור השמש לחטאות.

יתייצבו נא הגופים האחראיים ויפרטו בקולם: מי היו נותני האישורים לעלות להר? לפי אלו קריטריונים נתנו את האישורים?

דמם של אלו שעלו לא אדום יותר מדמם של אלו שהבטיחו לרשב"י כי אם ייוולד להם ילד יעלו לעשות את החלאקה בל"ג בעומר במירון; מאנשים שכבר עשרות שנים לא פספסו שנה בלי מירון; או מיהודי שיש לו יותר מידי צרות ורוצה לעלות לשפוך את צקון שיח לחשו.

יתכבדו נא אלו שקיבלו את ההחלטות, יפסיקו לגלגל את האחריות מגוף אחד לשני ויעמדו בגאון מול הציבור כדי להסביר את שיקוליהם.

מה הקדוש ברוך הוא לכל, אף רבי שמעון בר יוחאי לכל. לא רק לסלבס, למקורבים ולמאכערים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר