95 קורבנות

שנת 2019 בארה"ב: שיא של 40 שנים במקרי האנטישמיות

לפי נתונים שפורסמו ע"י הליגה נגד השמצה, שנת 2019 היתה השנה עם הכי הרבה מקרי אנטישמיות ב-40 השנים האחרונות: נרשמו 2,107 פשעי שנאה, פיגועים וונדליזם נגד יהודים (בעולם)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
תקיפת חסיד בארה"ב (צילום: צילום מסך מתוך פייסבוק)

האנטישמיות בארה"ב: 2,107 מקרים של אנטישמיות נרשמו בשנת 2019 בארצות הברית, יותר מכל שנה אחרת ב-40 שנים האחרונות. כך לפי דו"ח של הליגה נגד השמצה.

בשנה האחרונה חוו יהודי אמריקה גל של שנאה ומקרים אנטישמיים. החל מפיגוע בבית כנסת בקליפורניה, במרכול כשר בניו ג'רזי ובבית כנסת במונסי, ניו יורק.

בשיא של 40 שנה, נרשמה בשנת 2019 - 2,107 מקרים של אנטישמיות. מתוכם 61 מקרים של תקיפה פיזית, 1,127 מקרים של תקיפה מילולית ו-919 אירועים של ונדליזם. מדובר בנתון השנתי הכי גבוה מאז החלו לעקוב אחרי מקרי האנטישמיות בארה"ב בשנת 1979. כמו כן, מדובר בעלייה של 12% במקרים בהשוואה ל-1,879 מקרים בשנה הקודמת - 2018.

נורא: סיכום התקיפות האנטישמיות בארה"ב (מתוך הפייסבוק)

פשעי השנאה גבו את חייהם של 95 קורבנות כשיותר ממחציתם אירעו בעיר ניו יורק, עם 25 מהם בשכונת ברוקלין היהודית ברובה - כשבחודש דצמבר לבדו, 8 מקרים אירעו במרווח זמן של 8 ימים בלבד.

מנכ"ל הליגה נגד השמצה, יונתן גרינבלט מייחס את השיא של שנה שעברה ב"נורמליזציה של האנטישמיות". לדבריו, לפוליטיקה הטעונה ולרשתות החברתיות של ימינו, יש השפעה על העלייה במקרים. התפשטות נגיף הקורונה בחודשים האחרונים, הינו מקור לטענתו, לקונספרציות אנטישמיות שנשמעות.

"אנטישמיות היא וירוס. זה כמו מחלה והיא נמשכת". אמר גרינבלט. "זה ידוע לפעמים כשנאה העתיקה ביותר שאף פעם אינה נגמרת. בהחלט אין נגדה חיסון או תרופה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר