סוער ביהדות התורה

יעקב אשר דורש ועדה ביצועית - לכל הקדנציה

לקראת חתימת 'יהדות התורה' על ההסכם הקואליציוני עם 'הליכוד', נראה שהקרבות הפנימיים התעוררו, עם דרישת ח"כ יעקב אשר מ'דגל' לקבל ועדה ביצועית לקדנציה שלימה (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ח"כ יעקב אשר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

סוער במפלגה: לקראת חתימת 'יהדות התורה' על ההסכם הקואליציוני עם 'הליכוד', נראה שהקרבות הפנימיים התעוררו בתוך המפלגה על רקע חלוקת התפקידים.

על פי הסיכומים בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל', 'דגל התורה' היא זו שבוחרת ראשונה את התפקידים, לאחר ש'אגודת ישראל' קיבלה את המקום הראשון ברשימה לכנסת וזכתה ליותר נציגים.

כעת, מתעוררת ב'דגל התורה' הדרישה מול 'הליכוד' לקבל ועדה ביצועית חשובה ולא זניחה למשך קדנציה שלמה, דרישה אותה מוביל ח"כ יעקב אשר – יו"ר סיעת 'יהדות התורה' בכנסת.

על פי ההסכם הקואליציוני שטרם נחתם, 'יהדות התורה' תקבל את ועדת החוקה הנחשבת לוועדה חשובה למשך חצי קדנציה, ואת והוועדה לפניות הציבור למשך חצי קדנציה, כאשר יעקב אשר מ'דגל התורה' יחזיק בוועדת החוקה ואילו ישראל אייכלר מ'אגודת ישראל' יחזיק בוועדה לפניות הציבור.

אלא של'כיכר השבת' נודע כי ח"כ יעקב אשר מנהל קרב מול הליכוד על מנת לקבל ועדה ביצועית למשך כל הקדנציה.

בכיר ב'דגל התורה' אמר ל'כיכר השבת' כי "לא ייתכן שדגל התורה תצא מוחלשת מההסכם עם כחול לבן, ואילו אגודת ישראל שוב ידה על העליונה". לדבריו, "אגודת ישראל מחזיק בתפקיד שר לליצמן, סגן שר למאיר פרוש ויו"ר וועדה לאייכלר, בנוסף נמצאת אגודת ישראל עם נציג אחד יותר מלדגל התורה".

בכיר באגודת ישראל אומר ל'כיכר השבת' כי "צריך להביט מה טוב למפלגה ולא להסתכל על זה כטובה אישית לח"כ זה או אחר". לדבריו, "כעת עדיף למפלגה לקחת שתי וועדות קטנות לקדנציה שלמה כמו וועדת המדע והוועדה לפניות הציבור, מאשר שתי וועדות לחצי קדנציה".

בתוך כך, ל'כיכר השבת' נודע כי בדגל התורה מייעדים את שבתי מרקוביץ לנציג המפלגה בוועדה למינוי דיינים.

בוועדה למינוי דיינים יש נציג אחד ליהדות התורה, במידה והוועדה לפניות הציבור תגיעה לידיו של ח"כ אייכלר מאגודת ישראל, הרי שדגל התורה תזכה על פי הסיכומים לנציג מטעמה בוועדה היוקרתית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר