פרויקט מיוחד

ל"ג בעומר, בעידן ה'קורונה'; זה כל מה שלא קרה השנה

ל"ג בעומר בלי כל הטררם במירון? זה כבר יותר מדי. אבי רבינא מסכם עבורכם, רגע אחרי, את כל מה שלא קרה השנה - מהמשגיח הליטאי הזועף ועד בעל התפילה באלונית (החרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
מירון, היום (צילום: דוד כהן / פלאש 90)

פרויקט מיוחד: אפשר לומר שאנחנו עדיין עמוק בתוך משבר ה'קורונה'. התרגלנו לריחוק החברתי, למסכות, לבידודים, למטושים ולהרחקות, ואפילו עברנו את ליל הסדר בחיק המשפחה הגרעינית. אבל ל"ג בעומר בלי כל הטררם במירון, זה כבר אחד יותר מדי.

'כיכר השבת' מסכם עבורכם רגע אחרי את כל מה שלא קרה השנה. אזהרה: הכתבה הינה ברוח ההומור. כל המקרים, הדמויות, האבוקות והלהבות על דעת הקורה בלבד.

המשגיח הליטאי הזועף

לא קרה: כל שנה הוא עומד בין ארון הקודש לסטנדר ומתפתל בסברות שונות ומשונות נגד העליה למירון. "הרי ברור לכולנו שאם ר' שמעון היה חי בדורינו היה מצווה עליכם לשבת כאן וללמוד ולא לעלות להר".

המלצת הכיכר: שמוס טלפוני לתלמידי הישיבה אודות הסכנה הרוחנית בעצם "המחשבה" על עליה לרשב"י.

בעל המנגן הנודע

לא קרה: אותם רגעים נשגבים בו הוא עומד על ההר בעיניים עצומות. לימינו ניצב הקלידן הנודע אף הוא ולשמאלו האדמו"ר שאחוז בשרעפי קודש ועסוק ביציקת השמן על המדורה שעוד רגע תעלה באש, בעוד הקהל דרוך ומרוגש.

המלצת הכיכר: השנה הסתפק בהעלאת סטטוסים מרגשים מהשנה הקודמת לאורך כל שעות החג.

איש החסד והשמחה

לא קרה: מדי שנה סוגר מיודענו האיש והחסד את משרדי ארגונו, מצטייד בערימת בקבוקי זכוכית ומחכה לרגעי השיא הגדולים. או אז שולף הוא את הבקבוקים ופוצח בריקוד עם הבקבוקים על אפו במיומנות אין קץ.

המלצת הכיכר: אותו השיר ואותו הריקוד, אבל הפעם עם בקבורי בירה קורונה. כשהקהל המריע הוא לא אחר משאשר ילדי הבניין השוהים ברחבת הלובי.

סיקור הקריסה במירון

לא קרה: מדי שנה, כבר 30 יום קודם החג, מוכנות הכתבות בעיתונות על הקריסה של התח"צ במירון הכוללות ראיון אישי עם קמב"ץ התחבורה של מירון.

המלצת הכיכר: כתבות בסנגון "חוזרים לקריסה הגדולה של תשע"ז". אז נתקעו ההמונים בלי מים ובלי תחבורה ביום חם במיוחד תוך שהמשקה היחיד המוגש להם הוא דווקא הטרופית החמה.

המקובל והאוהל

לא קרה: חלוקת ברכות וסגולות לטובי הפוליטיקאים ובכירי המשטרה. האלה שבקשר עם המקובל. וגם לא ההדלקה המסורתית שכנגד היסוד שביסוד.

המלצת הכיכר: טיסה בשמי מירון תוך תקיעה בשופרות וקריאת פרקי שירה לביטול הקורונה ולשיפור המצב.

הרב והאיגלו

לא קרה: מדי שנה זוכה הרה להדליק את המדורה השכונתית ברוב עם תוך שהוא גומל לילדים בחלוקת איגלואים צוננים.

המלצת הכיכר: השנה לא יזכה הרב להדליק את המדורה, אבל יוכל לשלוק את כל האיגלואים לבדו.

הישיבישער הנמלט

לא קרה: כל שנה הוא יושב כל סדר שלישי על קוצים וממתין בדריכות לשעה 21:58 אז המק"ק עושה את הסיבוב השני שלו בבית מדרש ופורש לישון. זה הרגע שמיודענו סוגר את הגמרא ועולה בריצה לכיוון האוטובוס מירונה.

המלצת הכיכר: השנה מיודענו נמלט מהקפסולה, וחגג על גג הפנימייה עם מדורה שעשויה מגלילי נייר טואלט.

ה'בעל תפילה' באלונית

לא קרה: כל שנה נהנה מיודענו לעלות לרשב"י אך ורק בשביל לעצור את הסיאנה בחניון אלונית, ללבוש את הווסט המסורתי ולקבץ מניין למנחה.

המלצת הכיכר: מניין מרפסות עם אותו ווסט ואותו החיוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר