חילופי האשמות

אין הסכמות: נתניהו ובנט שוחחו - טלפונית

הפגישה בין ראש הממשלה ליו"ר הליכוד לא יצאה לפועל ובשיחה הטלפונית שנערכה ביניהם, לא הגיעו להסכמות • בימינה תוקפים את נתניהו: "רוצה אותנו נטולי השפעה" (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פגישה שהייתה אמורה להיערך הערב (רביעי) בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הביטחון נפתלי בנט, לא התקיימה בסופו של דבר.

יו"ר הליכוד ויו"ר ימינה שוחחו טלפונית, ובלשכת בנט מיהרו להוציא הודעה כי לא הושגו הסכמות לכניסה לקואליציה, תוך האשמת נתניהו.

בהודעת לשכת בנט נכתב כי "ראש הממשלה נתניהו והשר בנט שוחחו כרגע בטלפון, לאחר שלשכת נתניהו לא נאותה לקבוע את הפגישה בין השניים".

לטענתם, "בשיחה אמר ראש הממשלה כי הצעת הליכוד לא השתנתה ולא תשתנה. ההצעה היא תיק ירושלים, סגן שר עם אחריות לשירות הלאומי והתיישבות, חצי יו"ר ועדת קליטה ושר נוסף".

בסופו של דבר, לא הושגו הסכמות בין הצדדים. בימינה אומרים ל'כיכר השבת' כי מדובר בהצעה מבזה ומשפילה, וכי נתניהו דוחף את הציונות הדתית לאופוזיציה.

נתניהו אתמול, נגד ימינה (צילום: מתוך פייסבוק)

השר בנט עצמו הגיב לאחר השיחה עם נתניהו כי "ההחלטה בידי נתניהו. כפי שאמרתי מתחילת הדרך. אנחנו מעוניינים להיכנס לממשלה, רק אם תהיה לנו השפעה. השפעה נגזרת לחלוטין מתחומי אחריות".

עוד אמר בנט: "אם ראש הממשלה רוצה אותנו בעמדות השפעה, נשמח להיכנס. אם ראש הממשלה רוצה אותנו שוליים, חלשים ונטולי השפעה, נעדיף לצאת לאופוזיציה".

בליכוד טענו מנגד כי "ראש הממשלה נתניהו עשה כעת ניסיון אחרון להכניס את ימינה לממשלה, לפני הנחת ההסכמים הקואליציוניים הלילה".

"ראש הממשלה הציע לבנט הצעה משופרת - חינוך או תיק כלכלי בכיר לבחירתו, בנוסף לתיק ירושלים והחטיבה להתיישבות, השירות הלאומי והמורשת".

"לצערנו בנט דחה את ההצעה בשל המאבק הפנימי בתוך ימינה על חלוקת התיקים ומכיוון שמה שחשוב לו זו כיסאולוגיה ולא אידיאולוגיה", תגובת הליכוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר