התיעוד נחשף

במסע עם הגראי"ל שטיינמן: לימוד הזכות של האדמו"ר מגור

בשנת תשס"ו, היה האדמו"ר מגור בלוס אנג'לס עם מרן ראש הישיבה. בדברים שנשא, לימד זכות על עם ישראל לפי תורת הרשב"י, כי עבירות היהודים - הם 'דבר שאינו מתכוין' (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: לפי סעיף 27)

יממה אחרי ל"ג בעומר, מופץ ברשת תיעוד וידאו של האדמו"ר מגור, המלמד זכות על עם ישראל לפי דבריו של רבי שמעון בר יוחאי בגמרא.

את הדברים הקצרים, נשא האדמו"ר בעת שהיה בשנת תשס"ו בלוס אנג'לס ביום ל"ג בעומר, במסגרת מסעות החיזוק שערך עם מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל.

"רשב"י אומר, יכול אני לפטור את כל העולם כולו מן הדין מיום שנבראתי עד עתה, ואילמלי אליעזר בני עמי מיום שנברא העולם עד עכשיו, ואילמלי יותם בן עוזיהו עמנו מיום שנברא העולם עד סופו".

"הלכה היא כדעת רשב"י שמלאכה שאינה צריכה לגופה פטור, כין שאין רצונו בכך. וכמו כן, דעת רבי שמעון והלכה כמותו שלגבי שבת דבר שאינו מתכווין - פטור".

הוסיף האדמו"ר, "גם בני ישראל אף על פי שחוטאים הרי אינם רוצים בכך, שהלא לעולם חפצים הם לעשות רצון הבורא כמו שכתוב בגמרא, גלוי וידוע לפניך שרצוננו וכו'. וכל חטאיהם, המה כעין דבר שאינו מתכוין ובמילא אינם נחשבים להם לחטא בעצם".

"זה הוא לימוד זכות של רשב"י על בני ישראל לפטרם מן הדין", הוסיף האדמו"ר, שסיים עם ברכה לעם ישראל שבזכות הרשב"י יוושעו גם ברוחניות וגם בגשמיות".

בחסידות גור מסבירים ל'כיכר השבת' כי מדובר בתיעוד נדיר, שכן האדמו"ר אינו נוהג לומר דברי תורה עם מיקרופון, אלא לברך בלבד - ואז חרג ממנהגו.

• סרטון זה מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בסרטון נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007. בעל הזכויות ביצירה רשאי לבקש את הסרתה, בכפוף להצגת המקור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר