מתח בין הגיסים

האדמו"ר מסאטמר: 'איך הוא לא פחד להידבק מנתניהו'; ויז'ניץ: 'הרבי שלנו לא זקוק לאישורים'

ביקורו של האדמו"ר מויזניץ' בלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, זוכה למתקפה נוקבת מפיו של גיסו, האדמו"ר מסאטמר, אך בויז'ניץ לא נותרו חייבים, והגיבו בעוקצנות (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
הפגישה המדוברת (באדיבות 'קול ברמה')

האדמו"ר מסאטמר יוצא בחריפות נגד גיסו, האדמו"ר מויז'ניץ, זאת לאחר היוודע דבר ביקורו אצל ראש הממשלה נתניהו; בויז'ניץ הגיבו, בשיחה ל'כיכר השבת': האדמו"ר שלנו אינו זקוק לאישור מאף אדם.

הרבי מסאטמר, ששמע על הביקור, אמר במהלך 'לחיים טיש' לרגל הילולת הרה"ק מטשרנוביל זצ"ל, כי חודשיים של בידוד וריחוק מהחסידים, ללא עריכות טישים, תפילות ברבים, קבלת קהל וסנדקאות - בשל הפחד מפני הנגיף - הסתיימו באחת "בהליכה לביתו של 'ראש הכופרים' שמפיץ את ה'כוחי ועוצם ידי', ושאין לו שום דרך ארץ ויראת כבוד להקב"ה".

"איך הוא לא פחד לשהות בבית יחד עמו? הוא הרי עלול להידבק חס ושלום?", תמה האדמו"ר הקנאי, והמשיך לתקוף את גיסו: "אני לא מבין אותו, חייבים לדעת להפריד בין שחור ללבן, אסור לערבב את זה".

בן מהר"א מסאטמר נגד עמדת דודו מויז'ניץ, בנוכחותו (ארכיון. צילום: י.ק.)

יצוין, כי גורם בכיר בחסידות סאטמר הוסיף, בשיחה ל'כיכר השבת', כי מרגע שהאדמו"ר שמע על הביקור של האדמו"ר מויז'ניץ בלשכת נתניהו, "הוא אינו מוצא מנוחה לנפשו. העניין מטריד אותו מאוד", הוא אומר.

בתגובה לדברים, אומרים גורמים בויז'ניץ ל'כיכר השבת': "האדמו"ר אינו מעוניין להגיב, אך יש לדעת שהוא אינו זקוק לאישור מאיש למעשיו, וכי הוא ימשיך לפעול ככל יכולתו עבור עם ישראל".

האדמו"רים, יחדיו. ארכיון (צילום: כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר