אחרי יממה

נתניהו נכנע: השר רפי פרץ ייכנס לקואליציה כשר ירושלים

עכשיו זה סופי: שר החינוך הרב רפי פרץ החליט להתפצל מימינה ולהצטרף לממשלת נתניהו-גנץ בתפקיד שר ירושלים, מורשת ומיזמים לאומיים. בימינה זועמים על ההחלטה (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

עכשיו זה סופי: שר החינוך הרב רפי פרץ החליט להתפצל מימינה ולהצטרף לממשלת נתניהו-גנץ. השר רפי פרץ, יו"ר הבית היהודי, חתם הלילה (שישי), על הסכם קואליציוני עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיו יכהן כשר ירושלים, מורשת ומיזמים לאומיים. לאחר החתימה צייץ פרץ בטוויטר וכתב: "ירושלים אורו של עולם".

אחר שהתפקיד הוצע לו אתמול בשעות הבוקר ניסה נתניהו לקחת חזרה את התיק ולפעול שיכהן במקום זאת כשר לענייני התיישבות, אך הוא סירב. נתניהו היה מעוניין שהשר דודי אמסלם יכהן בתפקיד השר לענייני ירושלים, אך פרץ איים שאם הוא לא יקבל את תיק ירושלים ומורשת הוא לא ייכנס לממשלה ויפרוש מהחיים הפוליטיים.

על פי ההסכם בין הבית היהודי לליכוד, ישמש פרץ כמשקיף בקבינט המדיני-ביטחוני ויהיה חבר בוועדת השרים לחקיקה.

בהודעה המשותפת לשתי המפלגות, נכתב כי תוסדר פעילות ותקצוב מערכת החינוך הממלכתית דתית בבסיס התקציב, ובעת מינוי דיינים לבתי הדין הרבניים, שליש מהם ימונו מהציונות הדתית.

"אני מברך את השר רפי פרץ על הצטרפותו לממשלה", אמר נתניהו. "השר פרץ גילה אחריות כלפי הציונות הדתית ויהיה שותף מרכזי בממשלה שתוקם. כפי שהתחייבתי, יחד נמשיך להוביל מהלכים חשובים עבור הציונות הדתית ובראשם מהלך היסטורי של החלת הריבונות".

לאחר ההודעה כי פרץ יפרוש מימינה לטובת חבירה לקואליציית נתניהו, השר בצלאל סמוטריץ' פרסם תמונה של מפתח למכונית מסוג מיצובישי - ברמז לחבירה של אלכס גולדפרב וגונן שגב מסיעת הימין צומת לממשלת רבין ב-1992, שזיכתה את גולדפרב בכינוי "אלכס מיצובישי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר