הרצח בכפר דומא

עמירם בן אוליאל הורשע ברצח של בני משפחת דוואבשה

בית המשפט הרשיע את עמירם בן אוליאל, ברצח שלושת בני משפחת דוואבשה, בכפר דומא - לפני חמש שנים, לאחר שהשליך לתוך הבית בקבוק תבערה במטרה לגרום למות בני המשפחה (חדשות)

עמירם בן אוליאל, בביהמ"ש (צילום: ללא קרדיט, באדיבות המצלם)

בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע הבוקר (שני) את הנאשם המרכזי בפרשת דומא, עמירם בן אוליאל, בן ה-25, ברצח שלושת בני משפחת דוואבשה מבקבוק תבערה שהושלך לביתם ב-2015.

עמירם בן אוליאל, בביהמ"ש (צילום: ללא קרדיט, באדיבות המצלם)

נשיאת בית המשפט המחוזי מרכז רות לורך, אמרה בהכרעת הדין כי "לא ניתן לקבוע אם היה מפגע נוסף בזירה". לדבריה, "לא ניתן על סמך הראיות שלפנינו לשלול שמדובר באירוע של נקמה מתוך תפיסות גזעניות".

עם זאת, בן אוליאל זוכה בבית המשפט מאשמת חברות בארגון טרור. השופטת הסבירה זאת בכך ש"לגבי חברות לארגון טרור צריך שיהיה ארגון טרור וחברות בו. היה קושי לקבוע את קיומו של ארגון טרור".

אוריין בן אוליאל, אשתו של עמירם, התפרצה במהלך הדיון לעבר הרכב השופטים וקראה לעברם: "הכנסתם אדם חף מפשע לכלא. התיק מלא חורים, הרשעתם חף מפשע".

עורך הדין אשר אוחיון (צילום: חוננו)

בארגון 'חוננו' הזכירו כי אוריין, העידה במהלך המשפט כי בעלה שהה עימה בביתה, באותו הלילה בו נרצחו בני משפחת דוואבשה. לדבריהם, אוריין מסרה אליבי כבר במהלך החקירה, והעידה עדות מפורטת בעניין במהלך המשפט.

עורך הדין איציק בם, פרקליטו של בן אוליאל, אמר כי החלטת ביהמ"ש "מאכזבת מאוד, קשה מאוד, עושה עוול לעמירם, אנחנו תקווה שהיא תשתנה בבית המשפט העליון".

הבית השרוף בדומא (צילום: הייטם שטייה, פלאש 90)

עמירם בן אוליאל המתגורר במאחז סמוך לשילה, היה בן 21 בעת המעשה המיוחס לו בשנת 2015. הוא הואשם ברצח התינוק עלי והוריו ריהאם וסעד דוואבשה. לפי כתב האישום, בן אוליאל השליך בקבוק תבערה לחדר השינה של המשפחה הפלסטינית בכוונה תחילה לגרום למוות.

כזכור, בן אוליאל הודה אף שחזר את המעשה, אבל בהמשך חזר בו וטען כי ההודאות שלו ושל חבריו נגבו תוך שימוש ב"אמצעי חקירה מיוחדים" מצד שב"כ. הדיווחים על העינויים שעברו הציתו מחאה נרחבת בקרב הימין בנוגע לשימוש בעינויים כלפי יהודים.

עו"ד יצחק בם המייצג את בן אוליאל יחד עם עו"ד אשר אוחיון: "לאחר שבית המשפט קיבל את ההודאה והשחזור שנעשו בעקבות עינויים, ההרשעה הייתה רק עניין של אקרובטיקה שיפוטית המגשרת בין ההודאה לבין הראיות הסותרות אותה שנתגלו בשטח. אחרי שבית המשפט עמד במשימה האקרובטית נפתחת בפנינו הדרך לערעור לבית המשפט העליון על עצם הכשרת ההודאה שניתנה בעקבות עינויים. נקודת האור בפסק הדין הינה הימענות בית המשפט מהרשעת בן אוליאל בחברות בארגון טרור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר