הנורבגי בדרך

החוק הראשון שהקואליציה החדשה תקדם

יממה לאחר שהושבעה, המהלך הראשון שתוביל הממשלה ה-35, הוא קידום החוק הנורבגי, שיאפשר לשרים או סגני שרים להתפטר לטובת הכנסת נציגים חדשים כח"כים (פוליטי)

נתניהו וגנץ, אמש (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)

המהלך הראשון שתוביל ממשלת ישראל ה-35 הוא קידום החוק הנורבגי, שיאפשר לשרים או סגני שרים להתפטר מחברותם בכנסת לטובת הכנסת נציגים חדשים ממפלגתם, כחברי כנסת.

היום (שני) יחלו בקואליציה לקדם את החוק הנורבגי שיהיה החוק הראשון שתאשר הממשלה החדשה. במהלך ישיבת נשיאות הכנסת שתתכנס בצהריים, צפויים הח"כים לאשר את קידום החוק לאישור בקריאה טרומית - כבר השבוע.

ב'כחול לבן' מבקשים לקדם את הצעת החוק במהירות, כך שבתוך שבועיים-שלושה, החוק יעבור את כל הקריאות ויאושר, כך שחמישה שרים מהמפלגה יוכלו להתפטר לטובת הכנסת חברי כנסת חדשים, שכן מרבית נציגי הסיעה כיום, מונו לשרים ואין מי שיבצע את עבודות הכנסת.

בנוסף, בידי 'כחול לבן' יש שני תפקידים של ראשי ועדות אך כרגע אין חברי כנסת למנות לתפקידים הללו.

ב'כחול לבן' מציעים כי חברי הכנסת החדשים שייכנסו דרך 'החוק הנורבגי', יוכלו להחליט לאיזו סיעה הם משתייכים, וזאת כדי לאפשר לנציגים מ'יש עתיד' או 'תלם' לערוק ל'כחול לבן'.

יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד תקף בבוקר בטוויטר את המהלך וכתב: "ממשלת נתניהו החמישית. איזה חוק ראשון מובא למליאה? לא לעצמאים. לא לחינוך מיוחד. לא למובטלים. חוק נורווגי- עוד חוק ג׳ובים שיביא לעוד משרות לחברי כנסת", זאת למרות שמפלגתו תרוויח מהחוק לפחות עוד חבר כנסת אחד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר