פרסום ראשון

יהדות התורה: דורשים לפתוח את כל בתי הכנסת והישיבות

חברי הכנסת של יהדות התורה התכנסו לישיבת סיעה, בסיומה פרסמו את דרישתם מהרשויות השונות, לאשר את פעילותם של כל בתי הכנסת, הישיבות והתחבורה הציבורית - בהתאם למצב הבריאותי (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ד באייר תש"פ | 18.05.20
ישיבת הסיעה, כעת (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

אחר הצהרים (שני) התכנסה, בחדרה שבכנסת, סיעת יהדות התורה, כאשר על שולחן הדיונים, הנושאים הבאים: 'החוק הנורבגי', האצלת סמכויות על סגני השרים החרדים וקרב על השליטה בוועדה לפניות הציבור. מעבר לכך, המפלגה יוצאת בדרישה: לפתוח את כל הישיבות ובתי הכנסת, ולהחזיר את קווי האוטובוסים לפעילות שגרתית, לצד שמירה על כללי הבריאות.

חברי הסיעה האשכנזית התכנסו, כאשר קודם לכן נערכו ישיבות נפרדות של דגל התורה ואגודת ישראל, שתי המפלגות המרכיבות אותה.

במרכז הדיונים, תחילה, 'החוק הנורבגי' שיעלה להצבעה במליאת הכנסת ביום רביעי הקרוב, כאשר על פי הסיכומים צפוי סגן השר מאיר פרוש להתפטר מחברותו בכנסת לטובת יצחק פינדרוס מדגל התורה.

הבוקר כזכור נחשף ב'כיכר השבת', כי בחסידות גור ('הסיעה המרכזית') ישנה דרישה שגם נציגה, השר יעקב ליצמן, יתפטר - לטובת כניסתו של אליהו חסיד הגוראי, המשובץ במקום התשיעי.

ענין נוסף שהעסיק את שבעת חברי הכנסת של יהדות התורה, הוא האצלת סמכויות על סגני השרים החרדים מאיר פרוש ואורי מקלב.

הסיעה דורשת שכבר בישיבת הממשלה הקרובה, השרים יואב גלנט (חינוך) ומירי רגב (תחבורה) יאצילו סמכויות על סגניהם החרדים, זאת מלקחי העבר, אז בליכוד 'מרחו' זמן רב והסמכויות הוענקו זמן רב יחסית לאחר הקמת הממשלה.

מכתב ברוח זו אף שוגר על ידי יו"ר הסיעה ח"כ יעקב אשר למזכירות הממשלה.

בישיבת סיעת יהדות התורה עסקו כאמור גם בקרב - שנחשף ב'כיכר השבת' - על הוועדה לפניות הציבור, בה החזיק עד כה ח"כ ישראל אייכלר, בעוד ח"כ יעקב טסלר המשובץ לפניו ברשימה, דרש לעמוד בראשות הוועדה.

ל'כיכר השבת' נודע, כי הדיון על כך הסתיים בהכרעה ברורה לטובת של טסלר, נציג חסידות ויז'ניץ, שהועדף בכך על פני אייכלר הבעלזאי.

הבקשה לאשר בהקדם את מינוי סגני השרים

כמו כן, דנו בישיבה על שיבוץ חברי הכנסת בוועדות השונות. בענין זה, ל'כיכר השבת' נודע, כי ח"כ משה גפני, יו"ר וועדת הכספים הבא, הביע את זעמו על הכוונה להעניק את הוועדה לעסקים קטנים לח"כ דוד ביטן מהליכוד. לטענתו, וועדה זו היא 'נגזרת' של וועדת הכספים.

הבקשה לאשר בהקדם את מינוי סגני השרים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר