שקופים בעיניהם

אלפי ילדים בבית; משרד הבריאות מתעלם מהמגזר החרדי

בזמן שבתי הספר נפתחו, אלפי ילדים חרדים נותרו ללא מוסד חינוכי בשל החלטה תמוהה של משרד הבריאות • למרות הפניות, משרד הבריאות ממשיך להתעלם ומסרב להסביר להורים החרדים (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

בזמן שבתי הספר ברחבי הארץ נפתחו, אלפי ילדים חרדים נותרו ללא מוסד חינוכי בשל החלטת תמוהה של משרד הבריאות. למרות הפניות, משרד הבריאות מסרב להסביר להורים החרדים: "משרד הבריאות מבקש שיתוף פעולה של החרדים, אבל הוא מתעלם מאיתנו, לא עונה לשאלות, אנחנו קופים בעיניו, אחר כך יבקשו שיתוף פעולה, הם מאבדים את האימון", אמר הורה זועם שבניו נותרו בבית ללא הסבר.

קראו עוד: החלטה שרירותית - הילדים החרדים נותרו בביתם

כפי שדווח אמש (שני) ב'כיכר השבת', בעקבות החלטות הממשלה האחרונות, שאפשרו את פתיחת הלימודים בשל הירידה הדרמטית בתחלואת הקורונה בישראל, קיבלו עשרות תלמודי התורה בירושלים, בני ברק ובית שמש, שפתחו את שעריהם, מכתב דרמטי בו הורה להם המשרד להיסגר.

במכתב שקיבלו מנהלי המוסדות נאמר, כי בשל העובדה שמשרד הבריאות החליט שאזורים שבעבר סומנו כ'אזורים אדומים' לא יחזרו לשגרה, הרי שהמוסדות חייבים להמשיך ולהיות סגורים.

כתוצאה מההחלטה, אלפי תלמידים בירושלים - למעלה מעשרת אלפים תלמידים - ייאלצו להישאר תקופה נוספת בבתיהם ללא מסגרת חינוך, כך גם רבבות תלמידים בבני ברק ובמספר שכונות בבית שמש.

מדובר בהחלטה תמוהה, שכן מדובר בשכונות שרק בעבר סומנו כ'אזורים אדומים' אך כעת מספר החולים בהן דומה למספר החולים בשכונות החילוניות. למרות זאת, משרד הבריאות לא מעדכן את המפה לתמונת החולים הנוכחית, מה שהוביל לתוצאה של עשרות אלפי ילדים חרדים שנותרו ללא מוסד חינוכי, אחרי חודשיים שכבר שהו בבתיהם.

מתעלם מהחרדים. אייל בסון, דובר משרד הבריאות (צילום: שלומי אמסלם, לע"מ)

הפרסום ב'כיכר השבת' עורר סערה גדולה ובכלי התקשורת החרדים החלו לעסוק בנושא ולנסות להבין מדוע הוחלט במשרד הבריאות להשאיר את הילדים החרדים בבית. בדיווחים הודגש כי איש לא דורש לפתוח את מוסדות החינוך במידה והדבר יסכן את הילדים, אך עד כה איש לא טרח להסביר את סיבת הסגירה בשכונות ללא מספר חולים גבוהה.

אך בצעד תמוה וחסר היגיון, במשרד הבריאות מסרבים להסביר להורים החרידם מדוע ילדיהם נותרו בבית. 'כיכר השבת', רדיו 'קול חי' ורדיו 'קול ברמה' פנו לדובר משרד הבריאות, אייל בסון, בבקשה לקבל תשובות עבור אלפי ההורים, אך זה בחר שלא להגיב. גם פנייה למנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, לא נענתה.

מנהל תלמוד תורה בירושלים התבטא אמש בשיחה עם 'כיכר השבת' כי: "עשרות אלפי ילדים חרדים בבית, אבל איש לא מסביר לנו למה, את משרד הבריאות לא מעניינים הילדים החרדים, לאיש זה לא מפריע שאלפי הורים חייבים להישאר בבית ולשמור על הילדים, זו המציאות כשמדובר במשפחות חרדיות, אנחנו לא מעניינים אותם, זו האמת".

הילדים בבית? כך תלמדו אותם לצייר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר