סערת הישיבה בברוקלין

הסנאטור הבכיר יוצא להגנת החרדים ותוקף את ראש העיר

"צריך לחקור אותו": טד קרוז, סנאטור רפובליקני בכיר, יוצא להגנת הציבור החרדי בניו יורק ותוקף את ראש העיר על כך שהתגאה כי שלח את שוטרי ניו יורק לסגור ישיבה שפעלה בניגוד להנחיות (חרדים)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הסנאטור הבכיר טד קרוז יוצא להגנת הציבור החרדי בניו יורק ותוקף את ראש העיר ביל דה בלאזיו על כך שהתגאה כי שלח את שוטרי ניו יורק לסגור ישיבה שפעלה בניגוד להנחיות. "ראש עיריית ניו יורק צוהל שהפעיל שוטרים נגד יהודים; צריך לחקור אותו", תקף קרוז.

"בפעם הבאה שראש עיריית ניו יורק מצייץ בצהלה על שהפעיל שוטרים נגד יהודים" כתב הסנאטור הבכיר טד קרוז, "כדאי למשרד המשפטים לבדוק שלא מדובר בהפרה של חופש הדת המעוגנת בחוקה".

"למעשה", חתם בזעם הסנאטור הבכיר שהתמודד בעבר מטעם המפלגה הרפובליקנית על נשיאות ארה"ב, "היה עליהם לחקור זאת מיד אחרי הציוץ האחרון".

ציוצו של הסנאטור טד קרוז בעד היהודים ונגד ראש העיר

כזכור, אתמול בצהריים (שני) פשטה משטרת ניו יורק על ישיבת 'ניטרה' החסידית בשכונת ברוקלין, לאחר מידע שהתקבל במשטרה מכמה שכנים, על לימודים בישיבה, בניגוד להנחיות הבריאות בשל נגיף הקורונה.

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, מיהר וכתב בציוץ בטוויטר כי הוא שלח את שוטרי ניו יורק כדי לסגור ישיבה חסידית שפעלה בניגוד להנחיות הקורונה.

"מוקדם יותר היום סגרה המשטרה ישיבה שערכה שיעורים עם 70 ילדים. אני לא יכול להדגיש עד כמה זה מסוכן לצעירים שלנו", צייץ ראש העיר, "אנו מוציאים את צו הסגירה ונוודא שנשמור על הקהילה שלנו ועל ילדינו".

בראיון מאוחר יותר ל-NY1, ראש העיר אמר כי המשטרה "הולכת לעקוב באופן קבוע" על אותם מקומות שבהם ההמונים מתכנסים "כדי לוודא שהם לא מתכנסים מחדש". הוא הוסיף כי התכנסויות כאלה הן "נדירות ביותר". "איפה שהם קורים, אנחנו הולכים לעצור אותם. אם מישהו ינסה לחזור, הוא דורש שנטפל בו, וזה יטופל, אין שום שאלה בעניין", הוסיף.

זו לא הפעם הראשונה שנשמעים טענות כלפי בלאסיו על כך שהוא מפלה לרעה את הציבור החרדי. לפני כמה שבועות, לאחר לוויה המונית של האדמו"ר מ'תולעת יעקב' בה השתתפו מאות מחסידיו ללא שמירה על מרחק ובניגוד להנחיות הבריאות, יצא ראש העיר בלאסיו נגד הקהילה החרדית.

הלווית האדמו"ר מתולעת יעקב (לפי סעיף 27א')

"משהו בלתי מתקבל על הדעת התרחש הלילה בוויליאמסבורג, התקהלות גדולה בהלוויה בעיצומה של המגיפה". כתב בהודעה בחשבון הטוויטר שלו. "כאשר שמעתי על המתרחש", הוסיף, "הלכתי לשם בעצמי לוודא שהקהל יפוזר, ומה שראיתי בלתי מתקבל על הדעת כל עוד אנחנו נלחמים בוירוס הקורונה.

"הוריתי למשטרת ניו יורק לפזר, ואף לעצור את אלו שמתקהלים בקבוצת גדולות. אנחנו מדברים על עצירת המגיפה והצלת חיי אדם. נקודה." כתב בזעף. דבריו הקשים זכו לביקורת חריפה על כך שבניגוד לגישה מול הקהילה המוסלמית, ראש העיר נוהג בתקיפות יתר מול הקהילה החרדית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר