'רודפי תורה נמחקים'

מקומות בילוי כן - בתי כנסת לא: 'יהדות התורה' נגד גרינברג

יהדות התורה זועמת על ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג בעקבות יחס משפיל לדבריה שהפגין מול בתי כנסת, וחבריה תוקפים: "מדובר ברדיפה בוטה! מי שרדף שומרי תורה - נעלם ונמחק" (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
רמי גרינברג (צילום: חיים טויטו)

פרסום ראשון: שוב סוערות הרוחות בפתח תקווה, לאחר שבעירייה החליטו "להחמיר" יותר מהוראות משרד הבריאות ולמרות ההיתר הארצי לפתוח בתי כנסת, הנחו כי כל בית כנסת שרוצה לפתוח את שעריו עליו לחתום על שורת התחייבויות מול אגף הפיקוח.

נציגי יהדות התורה בעירייה זועמים על כך, וטוענים ליחס משפיל ומפלה כלפי בתי הכנסת, זאת משום שהיכלי התרבו ומקומות בילוי בעיר לא קיבלו הוראה שכזו.

וכך נכתב בהוראה של עיריית פתח תקווה לנציגי בתי הכנסת: "בהמשך להנחיית הממשלה בנוגע לפתיחת בתי כנסת ובכדי לממש זאת בפועל ולעמוד בכללים שנקבעו עי הממשלה יש לפעול כדלקמן: בית כנסת שרוצה לפתוח את שעריו צריך לפני הפתיחה להעביר מכתב חתום למייל של אגף הפיקוח, שבה מפורטים הפרטים המלאים של ממונה הקורונה בבית הכנסת והתחייבות לעמידה בכללים המחייבים".

"רק לאחר שליחת הפרטים לאגף הפיקוח הרב תכליתי וקבלת אישור מהם ניתן יהיה לפתוח את בתי הכנסת. כמו כן, אגף הפיקוח יבצע ביקורות לאחר מתן האישור. תודה על שיתוף הפעולה, זה הכרחי ומציל חיים".

אלא שחברי האופוזיציה מיהדות התורה ישראל פרידמן ואליהו ברוכי כאמור לא אהבו את ההחלטה, ושלחו מכתב חריף בו הם דורשים הסברים על ההחלטה החריגה.

היו ימים: ראש העיר במוסד חרדי (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

במכתב, שהגיע ל'כיכר השבת', נכתב: "נדהמנו והזדעזענו להתוודע למכתבו של מנהל אגף הביטחון ושירותי החירום בעירייה אשר הופץ היום לרבני וגבאי בתי הכנסת, ובו שורת תביעות תמוהות ומקוממות ביותר לצורך פתיחת בתי הכנסת מחדש. זאת לאחר שמשרד הבריאות כבר פרסם את הנחיותיו בעניין, אשר גובשו לאחר ישיבות מסודרות עם אנשי המקצוע מכל המשרדים הנוגעים בדבר ובחינת כל הנתונים הרלוונטיים".

"נבקש לדעת מיהו הצוות שקבע את ההנחיות. נבקש להמציא לידינו פרוטוקול מסודר של הישיבה אשר בה נקבעו ההנחיות? אלו מוסדות ציבור נוספים בעיר קיבלו הנחיות מחמירות בסגנון זה, מעבר להנחיות שניתנו מטעם משרד הבריאות? האם יש מוסדות תרבות שקיבלו הנחיות כאלה? האם לדוגמה גלריית אומני פתח תקווה שברחוב רוטשילד בעיר, קיבלה פנייה כזו?".

לדברי הנציגים, "בשוק פתח תקווה יש חנויות בבעלות עירונית שהושכרו לפרטיים לצורך מסחר; האם השוכרים קיבלו לאורך כל התקופה מכתב כלשהו בנושא, המורה להם לשמור על ההנחיות, בתוספת איום שאם לא כן, תופסק השכירות?".

בסיום מכתבם כתבו: "אין מילים בפינו לבטא את גודל התדהמה והזעזוע נוכח האפליה הגלויה והרדיפה הבוטה כנגד בתי הכנסת, שלאורך שבועות ארוכים כל כך נמנע מציבור המתפללים לפקוד אותם. ואולם ההיסטוריה הרחוקה והקרובה כבר הוכיחה כי מי שרדף את ציבור שומרי התורה, מיהר להיעלם ולהימחק בעצמו מדפי ההיסטוריה".

מלשכת דובר העירייה נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "מטרת הרישום היא לוודא כי אכן קיים 'נאמן קורונה' בכל בית כנסת, כפי שמורות הנחיות הממשלה. מדובר בצעד מתבקש, אשר יחדד את ההנחיות בנושא ואף ייתכן כי ימנע מקרי הדבקות".

"נציין, כי בקשה זו אינה שונה במהותה מהצהרת הבריאות שכל עובד, תלמיד וכו' נדרשים למלא בכל בוקר. נתוני משרד הבריאות מראים, כי עקרון הזהירות המונעת בה נוקט ראש העיר הוכיח את עצמו לכל אורך המשבר. לצד ההיגיון שבדרישת העירייה, יש לזכור כי מוקדי ההדבקה המשמעותיים ביותר היו בבתי הכנסת".

"כדי שלא נחזור חלילה למצב בו היינו בתחילת המשבר, הציבור נדרש להמשיך להקפיד על ההנחיות על אף החזרה המדורגת לשיגרה. כלל זה תקף לכל מוקד התקהלות שנפתח מחדש, לרבות בתי הכנסת", נמסר עוד מהעירייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר