אחרי האיום

הפלסטינים חלוקים: התיאום הביטחוני עם ישראל הופסק?

סגן נשיא מפלגת הפת"ח הודיע כי הפסיקו את התיאום הביטחוני אחרי הצהרת אבו מאזן אתמול. בכיר אחר מפחד: ההחלטה הייתה חפוזה. לא יהיה לנו אפילו קרטון חלב (בארץ)

(צילום: Hassan Jedi/Flash90)

בכיר פת"ח, סגן נשיא המפלגה מחמוד אל-עלול, אמר היום (רביעי) כי בעקבות הצהרת אבו מאזן, הפסיקו את התיאום הביטחוני מול ישראל.

בראיון לסוכנות הידיעות הצרפתית הוסיף כי יישום ההחלטה, בשל הכוונה להחיל את הריבונות הישראלית על יו"ש, יושלם כבר בימים הקרובים.

אך לא כולם ברשות הפלסטינית מרוצים מהצעד. גורמים בכירים אמרו הערב כי "ההחלטה שהתקבלה בישיבת ההנהגה הפלסטינית הייתה חפוזה".

לדבריהם, "צעד הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל איננו ישים. לא ניתן לנתק בין ישראל והרשות, אין דרך חזרה, ובלי שיתוף הפעולה לא יהיה לנו בגדה אפילו לא קרטון חלב".

הצהרת אבו מאזן (צילום: התקשורת הפלסטינית)

גורמים במערכת הביטחון הישראלי אמרו היום כי נכון לעכשיו, עדיין לא חל שינוי בתיאום הביטחוני שלהם מול מנגנוני הביטחון הפלסטינים.

אחד הגורמים הישראלים העריך כי "קיימת סבירות נמוכה שאבו מאזן ישבור את כל הכלים וינתק מגע עם ישראל, מאחר שההסכמים משרתים את שני הצדדים".

לדבריו, "אם אבו מאזן יחליט מחר להפסיק את הפעילות נגד חמאס ואת התיאום הביטחוני, הוא יהיה חשוף לפעילות חתרנית של הארגון, האויב המושבע שלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר