בדרך לפוליטיקה

גדי אייזנקוט: "אני רוצה לחזור ולהשפיע"

הרמטכ"ל לשעבר, גדי אייזנקוט, רוצה לחזור להיכנס למערכת הפוליטית: "אחרי אתנחתה - אתה מסתכל על מה שקורה פה, ואתה רוצה לעשות מדינה טובה יותר ולהשפיע" (אקטואליה)

ב. ניסני | כיכר השבת |
גדי אייזנקוט (צילום: פלאש 90)

הרמטכ"ל לשעבר, גדי אייזנקוט, רוצה לחזור ולהשפיע ולהיכנס למערכת הפוליטית: "אחרי אתנחתה ושהייה במרחב נוחות אתה מסתכל על מה שקורה פה, ואתה רוצה לעשות מדינה טובה יותר ולהשפיע".

בראיון ליואב לימור ב'ישראל היום', התבטא אייזנקוט: "אני מסתכל על קודמיי - בני, גבי, חלוץ, מופז, בוגי, וגם אחורה, ברק ורבין ואחרים. אחרי אתנחתה ושהייה במרחב נוחות אתה מסתכל על מה שקורה פה, ואתה רוצה לעשות מדינה טובה יותר ולהשפיע, ולקום עם ברק בעיניים. מה זה הברק בעיניים? חכה עוד קצת".

לדבריו: "הייתי מזכיר צבאי של שני ראשי ממשלה, אהוד ברק ואריאל שרון, והייתי לצידם 16-12 שעות ביממה. ראיתי מקרוב שההשפעה היא דרך מנהיגות ודרך עשייה מתוך המערכות. שרון אמר לי שהוא מעריך מאוד חשיבה ותכנון, אבל הכי חשוב זה הביצוע.

אייזנקוט נפרד מתפקידו

"בניגוד לצבא - שמרגע שאתה מחליט, כולם עושים את מה שהחלטת – בפוליטיקה, מרגע שאתה מחליט, כולם פועלים לסכל את ההחלטה שלך. וכן, אני חושב שלאנשי הצבא יש תכונות שאולי פחות מתאימות לפוליטיקה, אבל חשוב שנשמור עליהן. ענייניות, ממלכתיות ודוגמה אישית".

אייזנקוט התייחס לאמירה של שר הביטחון היוצא, נפתלי בנט, לפיה האיראנים מתחילים לסגת מסוריה: "צריך להציב יעד של הוצאתם משם, אבל מי שחושב שהוא יתקוף כמה פעמים וזה יקרה, טועה טעות מרה. הפעולות שהובלתי, שנמשכות גם היום, מנעו את הכוונה האיראנית להתבסס בסוריה ולפתוח חזית נגד ישראל, ובלמו את התעצמות חיזבאללה, בעיקר בפרויקט דיוק הטילים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר