מאחדים כוחות באופוזיציה?

"ברית האחים": נפתלי בנט ואיווט ליברמן משתפים פעולה?

דיווח כי ימינה וישראל ביתנו ישתפו פעולה על מנת להילחם ביוזמות של הרשימה המשותפת ולקבל ראשות וועדה, הוביל לתגובה חריפה נגד ליברמן: "הפך לסמל לשנאת הדתיים והחרדים" (אקטואלי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Hadas Parush/Flash90)

אחרי הברית הקודמת שהייתה לו עם יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד, יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט יצר ברית חדשה עם יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן.

על פי הדיווח של זאב קם ב'כאן רשת ב', מטרתם היא להקים גוש נגדי לכוח של הרשימה המשותפת המונה 15 מנדטים, לעומת 2 המפלגות המונות יחד רק 12 ח"כים.

כעת, ינסו יחד בשתי המפלגות למנוע קידום יוזמות שונות של הרשימה המשותפת, שינסו לפעול ולקבל כמה שיותר הישגים על חשבון האופוזיציה.

בנוסף, ינסו לקבל ועדה מהוועדות שמגיעות לאופוזיציה. לפי הדיווח בכאן רשת ב', הם יחלקו את ראשות הוועדה בין שתי המפלגות.

'ימינה' במסר לחרדים: "לא ניתן לכם לברוח" (צילום: מתוך הפייסבוק הרשמי)

כמו כן, ינסו ליזום ביחד הצעות חוק ימניות שיביכו את הליכוד מהכיוון השני כגון יוזמות שקשורות להתיישבות ביהודה ושומרון והחלת ריבונות.

מטרה נוספת של שיתוף הפעולה היא לגרום לכך שסיעת יש עתיד תהיה חייבת להתחשב בכוחן של ימינה וישראל ביתנו ולא רק לנטות לכיוון הרשימה המשותפת, הגדולה מהם כאמור.

במפלגת ימינה הכחישו את הדיווח ומסרו כי "בניגוד לפרסומים, אין שום ברית בין ימינה לישראל ביתנו. ישראל ביתנו הפכה לסמל לשנאת היהדות, הדתיים והחרדים, והיא שגררה את מדינת ישראל לשלוש מערכות בחירות ומנעה הקמת ממשלת ימין. אין לנו שום כוונה לתת לה פרס על זה באופוזיציה".

מנגד, חבר הכנסת עודד פורר מישראל ביתנו אישר את הפרטים ואמר לכאן חדשות: "אני ואיילת שקד עובדים בתיאום מלא כדי לקבל עבור שתי המפלגות ועדה בכנסת וכך גם יהיה כשאביא לכנסת את חוקי החלת הריבונות של ישראל ביתנו. נעשה את זה ביחד".

עם זאת, יו"ר סיעת ישראל ביתנו בכנסת הוסיף כי "ברור שהתיאום בינינו לא יכלול את נושאי דת ומדינה, שם אנחנו חלוקים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר