האדמו"ר והיועץ החרדי

מה גרם להחלטת טראמפ לפתוח בתיהכ"נ

נשיא ארצות הברית, קרא ביום שישי האחרון, לפתוח את בתי הכנסת מחדש ובמידה ולא יעשו כן, הוא יפעל באופן אישי שבתי הכנסת ייפתחו. זו הסיבה להחלטתו של הנשיא (בעולם)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: SOS והבית הלבן)

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, קרא אמש (שישי) למושלים לאפשר את פתיחת בתי הכנסת כבר בסוף השבוע, וכי אם לא ייעשה כן הוא יפעל בצורה אישית על מנת שכלל בתי הכנסת יפתחו.

מה גרם להחלטתו המפתיעה? בחסידות סאטמר (מהר"א) מייחסים את החלטת הנשיא לשיחה שקיים לטענתם האדמו"ר בתחילת השבוע האחרון עם יועצו של הנשיא אבי ברקוביץ.

במהלך השיחה הפציר האדמו"ר בברקוביץ', שישכנע את נשיא ארה"ב לפעול לטובת פתיחת בתי הכנסת, וכפי שבתחילת משבר הקורונה פעלו בבית הלבן לסגירת בתי הכנסת, כך יש לפעול כעת לפתיחתם המחודשת.

עוד טען האדמו"ר כי הנושא הפך למאבק פוליטי אישי של מושל ניו יורק, ויש לעשות הכול כדי לשנות את ההחלטה.

בסאטמר טוענים כי ביום רביעי האחרון, כמה ימים לאחר השיחה שערך הרבי, התקשר שוב היועץ ברקוביץ והודיע לאדמו"ר כי הנשיא טראמפ שוקל את העניין ברצינות, וכי ההחלטה צפויה להתקבל בקרוב מאד, כפי שאכן קרה.

בבית הלבן: הרב החרדי נשא תפילה לחולים (צילום: הבית הלבן)

בסאטמר מביעים שביעות רצון רבה מהחלטת נשיא ארה"ב ומציינים כי בעקבותיה רבבות החסידים צפויים לחגוג את חג השבועות הקרב ובא יחד עם האדמו"ר בבית המדרש הגדול בשכונת קרית יואל, ללא שום שינויים וכבכל שנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר