סערת מכתב הרבנים

'המודיע' התעלם ו'יתד נאמן' קידם את הליטאים

מכתבם של מרנן ורבנן גדולי התורה להתחזק ב"בין אדם לחבירו" בעקבות מגיפת ה'קורונה' עורר סערה הן בשל סדר החתימות שפורסמו והן בשל אי פרסומו ב'המודיע' (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

הבוקר (ראשון) פורסם מכתבם של מרנן ורבנן גדולי התורה מכל העדות והחוגים הקורא להתחזק ב"בין אדם לחבירו" בעקבות מגיפת ה'קורונה'.

אלא שמבדיקת 'כיכר השבת' עולה כי מאחורי הקלעים התחוללה סערה קודם פרסום המכתב מה שהוביל לצנזור המכתב בחלק מהעיתונות המימסדית.

ביטאון אגודת ישראל 'המודיע' המזוהה עם הסיעה המרכזית לא פרסם הבוקר את המכתב, לעומת 'יתד נאמן' הליטאי ו'המבשר' החסידי, שפרסמו את המכתב.

בנוסף, כ"ק האדמו"ר מגור לא חתם על המכתב המדובר. גורם בסיעה המרכזית הסביר ל'כיכר השבת' כי הרבי נוהג לחתום על מכתבים מעשיים ודרמטיים, ולא מצרף את חתימתו לכל מכתב חיזוק זה או אחר.

האם זה הסיבה לצנזור המכתב? לא בטוח, שכן עיתון 'המודיע' מפרסם אף מכתבים של אדמו"רים ורבנים ללא חתימתו של הרבי.

המכתב ב'יתד נאמן'

בעיתון 'יתד נאמן' בחרו לשנות את סדר החתימות ולהבליט את שמותיהם של מרנן הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין בראש רשימת הרבנים, חתימתו של נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן נמצאת בסוף הרשימה, תוך שנכתב כי הרשימה היא על פי סדר הא' ב'.

בעיתון 'המבשר' המזוהה עם שלומי אמונים פרסמו את המכתב כמעט ללא שינויים, למעט הגר"ש בעדני שמוקם אחרי הגרמ"צ ברגמן ולפני האדמו"ר מלעלוב, וכן האדמו"ר מטשרנוביל שהוקדם לפני הגרמ"ה הירש.

המכתב ב'המבשר'

במכתב, כאמור, קוראים הרבנים להתחזק בנושאים שבין אדם לחבירו לקראת חג השבועות ולרגל ימי העומר ומגיפת ה'קורונה'.

גורמים בעיתון 'המודיע' מסרו ל'כיכר השבת' כי הסיבה שלא פורסם המכתב הוא "טכני בלבד". לדבריהם, חתימתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי הגיע באיחור רב אחרי שהגיעו חתימות כל הרבנים, כך שהמכתב עם כל החתימות הגיע בשעה מאוחרת אחרי הורדת העיתון לדפוס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר