ההיערכות לקורונה

אלו רשימות הציוד ש'המוסד' הצליח להשיג

המוסד הישראלי פעל לאחרונה להבאת ציוד רפואי וציוד מגן לישראל ממדינות שונות, חלקן לא מקיימות יחסים דיפלומטיים עם ישראל. כעת החמ"ל מועבר לידי משרד הבריאות (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
יוסי כהן, ראש המוסד (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

שיתוף הפעולה המעניין בין 'המוסד' למשרד הבריאות עורר סקרנות רבה בארץ ובעולם, כעת נחשפת רשימת הציוד הרפואי שהמוסד הביא במהלך תקופת הקורונה.

על פי הדיווחים, ראש המוסד, יוסי כהן, הפעיל את קשריו במדינות רבות בעולם כולל מדינות שאינן בקשר דיפלומטי רשמי עם ישראל כדי להשיג את הציוד הרפואי וציוד המגן שהיה נדרש במהירות רבה מתוך חשש להתפרצות גדולה יותר של הנגיף.

כמויות הציוד שהחמ"ל הלאומי בראשות ראש המוסד הביא לישראל הן עצומות. לידי ynet ו"ידיעות אחרונות" פרסמו לראשונה את הרשימה המכובדת: 2.5 מיליון משקפי מגן ועוד 5.5 מיליון שצפויים להגיע; כ-80 מיליון מסכות כירורגיות ועוד 142 מיליון שצריכות להגיע; 1.3 מיליון מסכות N-95 ועוד 14 מיליון שצריכות להגיע; 180 מיליון כפפות. יסופקו בסך הכל; יותר מ-33 טונות של מוצרי חיטוי; 1,300 מכונות הנשמה (בין החודשים יוני ואוקטובר יגיעו 4,700).

240 מכונות הנשמה שסופקו למערכת הבריאות הן מתוצרת ישראל, ועד יולי יסופקו 3,500 נוספות. בסך הכל בתי החולים בארץ יזכו לתוספת של קרוב ל-10,000 מכונות הנשמה, שהגיעו מחו"ל ויוצרו בארץ.

בנוסף, הגיעו לארץ קרוב לארבעה מיליון סרבלי מגן חסיני אש ויותר משתי מיליון בדיקות קורונה, רובן מסין ומדרום קוריאה. בסעיף התרופות ברשימה הסופית של המוסד אפשר למצוא גם 47 סוגים שונים, כולל חומרי הרדמה ואינסולין.

חמ"ל הרכש הלאומי היה אחראי בתקופה האחרונה גם לייצור עצמי, בתוך ישראל, של ציוד מיגון מיוחד שכולל יותר משישה מיליון פריטים שונים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש שלשום עם כהן והודה לו על הטיפול ברכש ביחד עם משרד הביטחון. "עשיתם את זה בצורה יוצאת מן הכלל", אמר נתניהו, "התוצאות מדברות בעד עצמן. אנחנו כרגע מעבירים את הלפיד, אנחנו לא יודעים מה ילד יום, לא יודעים מה ילד חודש. כיוון שצברתם ניסיון, תזכרו אותו, ייתכן שנידרש לזה שוב. תודה רבה בשמי ובשם אזרחי ישראל על העבודה המצוינת".

ראש המוסד השיב לנתניהו: "נבצע העברת אחריות מסודרת ממפקדי החמ"ל הנוכחיים לידי משרד הבריאות, האמון על כל האירוע הזה מתחילתו ועד סופו. אנחנו בעצם במערכה של יותר מחודשיים. נערכנו לסייע למדינת ישראל בכל העולם ברכש והצטיידות".

היום (שלישי), ימסור יוסי כהן בטקס מיוחד את ניהולו של מרכז השליטה לידי משרד הבריאות ובימים האחרונים נערכו הגורמים המקצועיים במוסד להעברת מקל מסודרת למשרד הבריאות, על מנת לשמר את פעילות החמ"ל ככל שיידרש, במיוחד לקראת אפשרות של גל שני שיצריך את המשך ההצטיידות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר