צעד חריג

מי ש"הלשין או מסר" על הפרת הנחיות של חסידים - ייענש

חסידי בוהוש קיבלו בימים אלו הודעה מהנהלת המוסדות, המתריעה בפני מי שהעז להלשין לשלטונות על הפרות הנחיות הבריאות בבית הכנסת ובמקווה, כי נאסר עליו ליהנות מנכסי החסידות (אקטואליה)

שימי שפר | כיכר השבת |
חסידי בוהוש עם רבם. ארכיון (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

הנהלת בית המדרש המרכזי של חסידות בוהוש, בעיר בני ברק, החליטה לנקוט ביד קשה נגד התושבים המתגוררים בסמיכות, שהיו מעורבים בחודשיים האחרונים במסירת מידע למשטרה על תפילות במקום ופתיחת המקווה בניגוד להנחיות.

כזכור, באחד המקרים, בחודש ניסן, הגיעו כוחות משטרה לבית הכנסת שברחוב חגי, על מנת לפזר מניין לתפילת שחרית שהתקיים במקום בהשתתפות כ-30 מתפללים.

השוטרים רשמו דו"חות על סך אלפי שקלים לכל אחד מהמתפללים, ולאחר מכן מניין התפילה נאלץ להתפזר.

אכיפת איסור התפילה במקום סגור. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כעת, במודעה רשמית של הנהלת חסידות בוהוש, נכתב כך: הננו להודיע לכל מי שהיה לו או לבני ביתו יד במסירות ובמלשינות לאלו שהתפללו במניין או טבלו במקווה, בין בקהילתנו ובין בקהילות אחרות, ואפילו שהללו פעלו מתוך היתר כלשהו: אנו אוסרים עליו בכל תוקף דיני התורה מליהנות מכל ענייני המוסדות לכל פרטיה.

"העניין כולל את השימוש בבית המדרש, מקווה, פינת הקפה, אולם השמחות, גמ"ח ההלוואות וחלוקת 'קמחא דפסחא'", מפרטת הודעת הענישה.

מדובר בצעד חריג, בחסידות בוהוש שכידוע הפכה בשנים האחרונות למזוהה עם דרכה האידיאולוגית של 'העדה החרדית'. ענישה שכזו טרם ננקטה עד כה בקהילות שהפרו את הנחיות הזהירות מהקורונה.

כזכור, עם התגברות המגיפה פסק מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי כי מותר למסור לרשויות שמו של אדם, בית כנסת או מוסד חינוך שמזלזל בהנחיות ומסכן אחרים, משום שאלו מוגדרים כ'רודפים'.

ההודעה החריגה
השוטרים בבוהוש (צילומים: אדיר מעטו)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר