ראיון מיוחד

ההורים הבטיחו: "אם הבנים יחזרו בשלום, נתרום בתי כנסת"

רב חטיבת גבעתי, מספר בראיון על הסבא שעלה מגרמניה לישראל, איבד שניים מבניו שנפלו על הגנת הארץ - עד שבמלחמת ששת הימים הבטיח לתרום שתי בתי כנסת (בארץ)

(צילום: דובר צה"ל)

בימים שבין יום ירושלים לחג השבועות, תקופה עמוסה על רב חטיסת גבעתי, רס"ן יוסף לוין, הוא מתפנה לראיון ל'כיכר השבת' בו הוא מספר על הרקע המשפחתי, התרומה והנס של סביו וסבתו.

"הסיפור מתחיל בשנת תרצ"ג, כאשר הסבא והסבתא עולים לארץ מגרמניה, יחד עם 12 ילדיהם. בארץ, התגייסו הילדים הגדולים להילחם להגנת הארץ. הבן הגדול נפל במאורעות תרצ"ט, והבן השני נפל במלחמת השחרור".

מספר הרב לוין כי "למרות זאת, ההורים לא התייאשו, המשיכו בפעילות החסד ובעשיה התורנית שלהם". בנוסף, את הבנים הבאים, שלחו גם כן להתגייס להגן על עם ישראל.

היה זה בימים לפני מלחמת ששת הימים. "האווירה בארץ הייתה מאוד מתוחה ואיש לא ידע מה הולך להיות. הסבא והסבתא נדרו נדר שאם במלחמה הזאת שני בניהם שהיו בצבא לא ייפגעו ויחזרו בריאים ושלמים הם יתרמו שתי בתי כנסת".

"אחרי המלחמה, כאשר ב"ה כולם חזרו בריאים ושלמים, הם קיימו את הנדר והקימו את בית הכנסת של ברסלב בצפת ובית כנסת נוסף בטבריה. עד היום ניתן לראות שם שלט עם התרומה שהרימו לבניית בית הכנסת".

הרב יוסף לוין (צילום: דובר צה"ל)

בהתייחסות לפעילות ברבנות גבעתי בימים אלו מספר הרב לוין, "עשינו ימי ישיבה לגדודים השונים בחטיבת גבעתי, בנושאי יום ירושלים והכרת הטוב, ניסי המלחמה והרלוונטיות שלהם לעשיה הצבאית שלנו. ברבנות גבעתי אנחנו מאוד נותנים את הדגש לחלק הערכי, כי גם הגוף וגם הנשמה צריכה את הפעילות שלה".

"אנחנו עורכים אחת לחודש יום ישיבה בכל גדוד, כולל כמובן בפלוגה החרדית תומר, שגם הם מקבלים את מלוא תשומת הלב עם שיחות, שכעת בימי הקורונה אנחנו לא יכולים להביא מרצים מבחוץ אך ממשיכים בפעילות על ידי רבני האוגדה, בלי לוותר כמובן על הפעילויות שלנו לקראת חג השבועות, מתן תורה, ויחן שם ישראל - כאיש אחד בלב אחד - ונדגיש בפניהם את ערך הרעות והאחדות.".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר