חשש מהתפרצות

נתניהו מזהיר: "אם לא נשמור על הכללים - נחזור להגבלות"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הזהיר הערב כי אם הציבור לא ישמור על הכללים של משרד הבריאות - השרים יאשרו שוב את ההגבלות • נתניהו הצהיר כי האכיפה תוגבר: "נהדק את המשמעת" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ראש הממשלה, בנימין נתניהו (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הזהיר הערב (מוצ"ש) כי אם הציבור לא ישמור על הכללים של משרד הבריאות - השרים יאשרו שוב את ההגבלות.

במסיבת עיתונאים בירושלים, התייחס נתניהו לגל התחלואה החריג ביומיים האחרונים ואמר כי מדובר "בעלייה תלולה בתחלואה בימים האחרונים. זה עדיין מעט יחסית למקום שבו היינו אבל זה בפירוש שינוי כיוון. מוקדם מדי לומר אם זה שינוי מגמה כללית אבל לא מוקדם מדי לומר שיש התרופפות כללית במשמעת".

ראש הממשלה הזהיר: "המגפה לא מאחורינו. היא משתוללת בעולם ועדיין כאן בישראל, בינינו ובתוכנו. כיבינו את הלהבות הגדולות של המדורה בארץ אבל נשארו גחלים לוחשות וכל רוח קלה מפיחה בהם אש, אף אחד לא חסין מזה".

לדבריו: "כל עוד לא נמצא חיסון לנגיף הוא יחזור ויתפשט אם לא יקפיד על כללי הזהירות. כולנו מצווים לחזור ולשמור על הכללים. זה כולל אותי, חבריי השרים, חברי הכנסת וכולל אתכם אזרחי ישראל. הכללים פשוטים: לשמור על מרחק של 2 מטר, לחבוש מסיכות במרחב הציבורי, לשטוף ידיים ולשמור על כללי ההיגיינה. אם לא נעשה זאת לא תהיה ברירה אלא לחזור להגבלות במשק ובמרחב הציבורי.

"אם כן נעשה זאת נוכל לפתוח הכלכלה, להחזיר את מקומות העבודה, הצמיחה והתקווה. מעכשיו נעשה שלושה דברים במקביל: נהדק המשמעת שהתרופפה סביב הקורונה, נפעל נגד אלה שלא יקפידו על הכללים ובכך יסכנו הבריאות של כולנו".

כפי שדווח מוקדם יותר, במשרד הבריאות ובמועצה לביטחון לאומי חוששים מגל תחלואה נוסף לאחר שלמעלה ממאה חולי קורונה חדשים נחשפו בפחות מיממה.

על פי נתוני משרד הבריאות, במהלך יום שישי, חג השבועות, נחשפו בישראל, 113 חולי קורונה חדשים. במהלך השבת נחשפו 14 חולים בלבד. יודגש כי מספר הבדיקות ביממה האחרונה ירד דרמטית.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיים דיון עם השרים ובכירי המל"ל. מנכ"ל משרד הבריאות, דרש לסגור את מערכת החינוך בכדי שהציבור יפנים את המצב החדש, אך השרים התנגדו והחליטו לסגור נקודתית בתי ספר שנחשפו בהן חולים. נתניהו ושר הביטחון, בני גנץ, קיימו בצהריים התייעצות בנושא.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, כינס אמש מסיבת עיתונאים דחופה והזהיר את הציבור הישראלי מגל הדבקה נוסף. לדבריו: "נורת האזהרה נדלקה, אנחנו מרגישים שהמציאות משתנה באופן שמחייב אותנו להעביר את המסר לציבור".

לדברי בר סימן טוב: "סיימנו הערכת מצב עם ראש הממשלה נתניהו, ראש הממשלה החלופי, שרי הבריאות, החינוך והאוצר וראש המל"ל. אנו רואים בימים האחרונים עלייה משמעותית בתחלואה. היא מובהקת ומשמעותית, לאורך זמן ומפושטת בחלקי הארץ השונים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר