השיחה הטעונה של איש החינוך

הרב הליטאי הפתיע: בקבלה למוסד, לא משנה שהאב עובד

איש החינוך הגרג"י לוי, ראש ישיבת באר התורה, הקדיש שיחה נוקבת לנושאים רגישים • לצד מתקפה על ארגוני חרדים-עובדים, קבע שעיסוק האב לא אמור להשפיע על קבלת ילדיו למוסדות. האזינו (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
חרדים עובדים. אילוסטרציה (צילום: המכללה החרדית י-ם)

ראש ישיבת באר התורה הגאון רבי גבריאל יוסף לוי, המוכר גם כאיש חינוך מוערך במגזר הליטאי, התייחס בשיחה שמסר לאחרונה לסוגיות רגישות, שרבים מראשי הישיבות וה'משגיחים' נמנעים מלעסוק בה בפומבי: קבלת ילדים למוסדות חינוך ואורח חייהם של בוגרי הישיבות ההופכים ל'חרדים עובדים'.

תחילה, ב'שמוע'ס' שמסר לרגל חזרת תלמידיו לישיבתו, במתכונת מיוחדת בעקבות הקורונה, דיבר ראש הישיבה הליטאי על הערך לתורה, וביקר את אלו הלועגים ל'צדיק' של הישיבה. "יש תחושה, אפילו בישיבות הכי הכי, שבעתיד לבוא יהיה ברור ש'צדיק' הוא משוגע", אמר הרב ותקף: "אין גיהנום שיספיק לאותו לץ שהמציא את המילה 'צולניק' (צדיק ורע לו. א.ר.), שנכנסה לעולם הישיבות; יש איזה זלזול במי שהוא צדיק".

"בקבלת התורה שלנו, בתוך המערכת של ה'קפסולות', הבחירה שלנו תקבע אם נהיה מאושרים או מסכנים - ונבחר, כולנו ביחד, ש'באר התורה' תהיה המקום האידיאלי, גם במצב שנוצר".

השיחה הטעונה של ראש הישיבה. האזינו (תמונה: ארכיון כיכר השבת)

בשלב זה עבר ראש הישיבה לבקר ארגונים המאגדים תחתיהם 'חרדים עובדים', ואמר: "יש היום, לצערנו, אלפי בני ישיבות שמאוגדים בקהילות נפרדות. אמר לי אחד שאבא שלו רב בישיבה: 'שחור לבן' לא הולך עם חולצות צבעוניות, הם לא רוצים רב בוגר ישיבה, אלא זן חרדי של עובדים. הם גם לא ישלחו בדיוק לאותו חיידר. למה זה קרה? כי כשהוא היה בישיבה, היתה לו טעות: נכון, לא אהבת ללמוד, אבל לפחות תכבד ותעריך את לומדי התורה".

"ר' אהרן לייב (מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל) הקפיד על כך שלא קיבלו ילדים להורים עובדים והתבטא למנהל חיידר 'את רבי עקיבא וודאי לא היית מקבל לחיידר, וגם לא את הבן שלו'. שאל אותי מנהל חיידר: רוצים שנקבל אותם? זה בתים לא טובים".

ובענין זה הבהיר איש החינוך הגרג"י לוי את דעתו, במילים הבאות: "הקו לא צריך להיות אם האבא עובד או לא עובד, אלא אם הוא בן-תורה או לא. שואלים אותו: 'את מי אתה מעריך, כמו מי אתה רוצה שהבן שלך יהיה, למדת פחות טוב - אבל נתת תחושה שאתה מעריך תורה?'. כמו השילוב שבן אדם חי, ככה הוא ילמד ויתפלל טוב יותר".

האזינו לדבריו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר