לעבוד מהבית: 6 דרכים לעצב חלל עבודה יעיל ונוח

ולא, אנחנו לא מתכוונים לילדים, אלא למראה של חלל העבודה שלכם. בין אם עיצבתם אותו במיוחד או שאילתרתם פינה, יש כמה דברים קריטיים שחשוב להקפיד עליהם כדי להצליח לעבוד ללא הסחות (עיצוב פנים)

חיה כהן | כיכר השבת |
איך לעצב חלל עבודה נוח בבית (צילום: Elsa Noblet on Unsplash)

כולנו חולמים לעצב בבית סביבת עבודה ששווה שיתוף באינסטגרם, אבל כל מי שעבד מהבית בחודשים האחרונים גילה שיש פרמטרים נוספים שחייבים לקחת בחשבון כי יופי ונוחות לא תמיד הולכים שלובי ידיים.

הרהיטים שבחרנו עלולים להיות לא נוחים, העיצוב המילינאלי מסיח את הדעת ובגדול האווירה מרגישה לא מוכוונת-עבודה, מה שפוגע אוטומטית בפרודקטיביות שלנו.

כדי להפוך את חלל העבודה ליעיל ומעשי, צריך קודם להבדיל בין אובייקטים שמייצרים לנו תחושת עשייה לבין כאלה שפשוט מוציאים אותנו מריכוז. רוצים דוגמאות? בבקשה: טפט צבעוני מדי שתופס לנו את העין, מנורה כל כך יפה שאנחנו מתפתים לצלם אותה במקום לעבוד, שעון שמצלצל כדי להזכיר לנו מטלות - אבל בפועל מקפיץ אותנו בבהלה מהמקום.

נקו את מרחב העבודה מכל מטרד כזה, גם אם הוא גורם לחלל להיראות פוטוגני יותר.

ואם אתם לא בטוחים היכן עובר הגבול בין מעודדי פרודקטיביות למסיחי דעת, הנה כמה דרכים שיעזרו לכם למקסם את הפוטנציאל של סביבת העבודה שלכם:

1. חלל העבודה אינו מואר היטב

וודאו שהתאורה אינה מלאכותית וחזקה או לחלופין, אינה עמומה מדי. העדיפו תאורה טבעית, סמוך לחלון שטוף שמש או ארגנו מערך תאורה שמאירה היטב, רצוי בגוונים חמים.

2. הכיסא שלכם נוח מדי - או יותר גרוע: לא מספיק נוח

כיסא העבודה המושלם הוא כזה שנוח מספיק כדי לבלות בו כל היום, אך לא כזה שתבחרו להתרווח בו בשעות הפנאי. בחרו כיסא יציב וזקוף, אך לא נוקשה, שמתאים למידותיכם ונוח לכם בו.

3. שולחן העבודה שלכם עמוס מדי

אנחנו נוטים להעמיס על השולחן ציוד משרדי או חפצי נוי כמו תמונות, צמחים, נרות ומה לא. זה מצטלם נהדר, אבל מקשה על הריכוז וגם תופס מקום על השולחן. מינימליזם זה מילת המפתח כאן - אל תהססו להשתמש בו.

4. השולחן שלכם לא גדול מספיק

השולחן אמור להכיל את המחשב, המחברת, היומן ועדיין להשאיר אתכם עם מרחב פנוי. אם אתם מתמודדים עם אילוצי שטח, פנו מהשולחן כל דבר שאינו חיוני ואחסנו מתחת לשולחן כל דבר שאתם לא עושים בו שימוש באותו הרגע.

5. שולחן העבודה לא נוח

בחרו בשולחן מחומר נוח, שלא נוצרים עליו שריטות וסימנים בקלות, וודאו שהשולחן בגובה המתאים ואינו גבוה מדי או נמוך מדי, וניתן למקם תחתיו את הרגליים בקלות.

6. חלל העבודה קרוב לחדר השינה שלכם

מומחי שינה ממליצים לשרטט קווים ברורים בין סביבת העבודה למרחב השינה. מיקום פינת העבודה קרוב למיטה או גרוע מזה, לעבוד מהמיטה, זה מתכון בטוח לחוסר יעילות. ואם אין מקום לשולחן עבודה בשום מקום אחר בבית, אתם תמיד יכולים לנסות לעבוד על השולחן במטבח או בסלון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר