מרגש

היהודי שהתגלגל מוויטנאם להשלמת מניין לעשרת הדברות בכפר יונה

צפו בתיעוד: כך שמעו רבבות ילדים את עשרת הדברות, למרות הקורונה • וגם: סיפור מרגש וטרי, על יהודי שהתגלגל מוויטנאם להשלמת מניין לעשרת הדברות בכפר יונה (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: צעירי חב"ד)

עקב מגבלות הקורונה, נבצר מילדי ישראל להגיע לבתי הכנסת בחג השבועות. בחסידות חב"ד, שבכל שנה מקיימים את "מבצע שבועות" בכל רחבי הארץ, כהוראת הרבי מליובאוויטש, ובמסגרתו מזכים רבבות ילדים והוריהם בשמיעת עשרת הדברות, נערכו מבעוד מועד.

שבועיים לחג, השיקו ב'צעירי אגודת חב"ד', זרוע הפעילות של השלוחים, תפאורה המדמה בית כנסת שניתן לתלותה בפארקים, בחצר בית הכנסת, או על גבי שלד הסוכה. התפאורה הכוללת מורכבת מכמה סוגי שלטי שמשונית.

וכך, כבר בערב שבועות, נערכו כינוסי ילדים עם ההורים, על רקע התפאורה המיוחדת הזו, במהלכה קיבלו הילדים הסבר על מהותו של חג השבועות. כמו כן, על רקע תפאורה זו, שנתנה לילדים תחושה של מעין בית כנסת, נערכו מעמדי קריאת עשרת הדברות.

עם צאת החג, דיווחו השלוחים על הצלחה גדולה והיענות מרשימה של משפחות. סיפור מרגש במיוחד בשכונת שרונה בכפר יונה, כפי שסיפר השליח הרב צמח אברהם:

"הגיעו ילדים רבים לחצר בית הכנסת. יצאתי לרחובות השכונה וגייסתי אנשים לקריאת התורה. היה חסר אחד. והנה יהודי בגיל העמידה באמצע הליכה... הוא עונה לי 'תעזוב אותי!... אני לא נגד הדת, אבל מה שעושים הדתיים... וחברי הכנסת'... וכו'. אמרתי ל: מדובר בילדים קטנים טהורים והיום חג שבועות...

"מאוד מיהרתי, כי כבר הגיע מועד הקריאה. היהודי אומר לי: בוא אספר לך סיפור. רציתי לומר לו שאין לי פנאי כעת לסיפורים, אבל החזקתי את עצמי. וכך סיפר היהודי: 'הייתי לפני כמה שנים בוויטנאם למטרת עסקים. היה לי הרבה כסף בכיס, אך הייתי 28 יום בלי לפגוש יהודי, בלי עברית, הרגשתי ברצפה. הייתי עצוב מאוד. ואז, הוייטנאמים מצביעים לי על איזה מקום הגעתי לדלת דפקתי, פותח לי איש עם זקן וכובע. מדבר חצי עברית חצי אנגלית, ואומר לי: יהודי, תכנס, זה הבית שלך'.

"לא האמנתי למראה עיני. התרגשתי בצורה שלא חוויתי מעולם. עצרתי אותו באמצע ואמרתי לו: הרבי שלח לך אנשים עד לוויטנאם, לא תעזור לרבי ותשלים מניין?!....

"הוא חייך. הניצוץ נדלק והוא כמובן, התכבד בהוצאת הספר. עלה במקום כהן, קיבל מי שבירך, וגם סיפרתי את סיפורו לפני כל הציבור שהיה שם. כמובן שסיפורו שידרג את התוכנית והציבור ראה בעיניו איך שליחי הרבי מליובאוויטש מדליקים נשמות".

ביקשנו לאמת את הסיפור עם השליח לוויטנאם הרב מנחם הרטמן והוא אכן אישר את הפרטים והוסיף: "הסיפור התרחש לערך לפני ארבע שנים, עם האחיין שליח, הרב אברהם הרטמן, שהוא אכן אמריקאי, ומשמש כשליח כאן בהו צ'י מין סיטי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר