מחקר: שינה לא סדירה עלולה לגרום להתקף לב

שעות השינה שלכם משתנות מלילה ללילה? טעות גדולה. ענקית. חוקרים מצאו קשר ישיר בין שינה לא סדירה לעלייה בסיכון להתקף לב או למחלת לב (מחקרים, בריאות)

שינה לא סדירה עלולה לפגוע בבריאות הלב (צילום: shutterstock)

כמה שעות אתם ישנים בכל לילה? 6 שעות ביום ראשון, 8 ביום שני (המזל שיחק לכם), 5 שעות בשלישי, עולים שוב ל-6 ברביעי, מאבדים בחמישי שעתיים ו"משלימים" בשבת שינה ארוכה ארוכה שהופכת את שנת מוצ"ש לחצי שעה, כשהשמש כבר שולחת קרניים ראשונות.

מחקר חדש שהתבצע באוניברסיטת הרווארד מצא קשר מטריד בין שעות שינה משובשות לסיכוי לחלות במחלת לב או התקף לב. החוקרים הגדירו את השיבוש כתוספת או החסרה של 90 דקות מזמן השינה הקבוע.

במסגרת המחקר שנמשך 5 שנים, נבדקו למעלה מ-2,000 משתתפים בני 45 ל-84, בעלי מצב בריאותי תקין וללא רקע של מחלות לב וכלי דם. במהלך המחקר, הוצמד לפרק כף ידם מכשיר שעקב אחר שעות השינה שלהם לאורך השבוע.

ממצאי המחקר הראו כי אנשים עם שעות שינה לא מסודרות (חריגה ביותר מ-30 דקות שינה מהזמן הקבוע) היו בסיכון גבוה פי שתיים ללקות בהתקף לב או מחלות לב וכלי דם תוך חמש שנים.

מסקנות החוקרים הן ששינה לא סדירה יכולה להיות גורם בפני עצמו למחלות לב וכלי דם. בארץ, מחלות לב הן סיבת המוות השנייה ונחשבות לגורם תמותה מרכזי בעולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר