בדרך לאישור סופי

בלילה: החוק הנורבגי אושר בקריאה ראשונה

מליאת הכנסת אישרה הלילה, בקריאה ראשונה, את החוק הנורגבי שיאפשר התפטרות שרים וסגני שרים מתפקידם כחברי כנסת בכדי לאפשר הכנסת ח"כים חדשים למשכן (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)

מליאת הכנסת אישרה הלילה, בקריאה ראשונה, את החוק הנורגבי שיאפשר התפטרות שרים וסגני שרים מתפקידם כחברי כנסת בכדי לאפשר הכנסת ח"כים חדשים למשכן. החוק עבר ברוב של 64 בעד 38 נגד והוא יועבר לוועדת חוק חוקה ומשפט להכנה לקריאה שנייה ושלישית.

לאחר שהחוק יעבור, בש"ס צפויים להתפטר שלושת סגני השרים לטובת שלושה ח"כים חדשים: אוריאל בוסו, ברוך גזהיי ויוסי טייב.

ח"כ איילת שקד נאמה במליאה ותמכה בהצעת החוק אך הסתייגה מגודל הממשלה "בחוק הנורבגי יש הגיון תמכנו בו בכנסת הקודמת, זה טוב ששרים יתפטרו ויכנסו עוד חברי כנסת כי צריך עוד כוח עבודה. אך צריך גם לומר האמת, בממשלה המנופחת הזו יש הרבה מאוד משרדים מיותרים.

"קראתי היום שיהיה משרד בממשלה שיקרא "משרד למשרדים קטנים" ,זה היה נראה לי מוזר שאלתי את אחד מהשרים האם באמת יהיה משרד לענייני משרדים קטנים אז הוא אמר לי 'לפנות לשר לעינייני שמות מוזרים'. זה מה שקורה מהרכבת הממשלה הזו".

ח"כ עודד פורר תקף: "בתור ילד חלמתי על ראש ממשלה חליפי או משרד למשאבי מים ואם זה לא היה עצוב היינו צוחקים. אתם מקימים כאן ערמה של משרדים מיותרים עם עלויות מיותרות ואחרי שבחרתם לייצר תפקידים לעשרות שרים וסגני שרים אז אתם אומרים שמישהו אחר יעשה את עבודתכם בכנסת. אתם מגיעים עם חוק מנותק שהוא חלק מתוכנית ההתנתקות של הממשלה מאזרחיה".

ח"כ מיקי לוי: "עשיתם חוק מישמש כי חסרות לכם חברי לשעבר מכחול לבן ידיים עובדות. חברות כנסת שיכנסו לא מכירות את הכנסת והן יהיו יושבות ראש ועדה. זה חוק ג'ובים. זה חוק ללא סעיף תקציבי, זה לא קרה פה מעולם. אלה 15 חברי כנסת מיותרים".

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מטרת תיקון זה היא להתיר לחבר הכנסת שמכהן כשר או כסגן שר להפסיק את חברותו בכנסת לתקופה שבה הוא מכהן בתפקידו ברשות המבצעת, בראש ובראשונה כדי להבטיח כי לסיעות הקואליציה יהיו מספיק חברי הכנסת שיכולים להתמקד בעבודה הפרלמנטרית.

"יש בכך כדי לשפר את עבודת הכנסת ואת הייצוג של הציבור בדיונים בכנסת ובוועדותיה, וכן לאפשר למספר לא מבוטל של שרים וסגני שרים להתמסר לעבודתם ברשות המבצעת.

"מוצע אפוא כי בכל סיעה יוכלו להפסיק את כהונתם בין חבר כנסת אחד לחמישה חברי הכנסת כפועל יוצא של גודל הסיעה ומספר חברי הכנסת הנמנים עם הסיעה שאינם שרים או סגני שרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר