כסף מנלן?

עושים שירות אזרחי? לא זכאים לדמי אבטלה

אברכים העושים שירות לאומי או אזרחי, זועמים על הביטוח הלאומי שהחליט שלא לאשר להם דמי אבטלה, למרות שהוציאו אותם לחל"ת מעבודתם בשיא תקופת הקורונה (ארץ)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
תמונת אילוסטרציה (צילום: FLASH90)

חרדים העושים שירות לאומי או אזרחי, זועמים על ביטוח לאומי: בגלל הנחיה שהוציאו, לא יקבלו דמי אבטלה למרות שהוציאו אותם לחל"ת (חופשה ללא תשלום) בשיא משבר הקורונה.

מאות אלפי ישראלים הוצאו לחופשה כפויה בזמן ההגבלות הקשות על המשק, שנועדו למנוע את המשך התפרצות מגיפת הקורונה בישראל.

אלו שהוצאו לחל"ת, שיגרו בקשות לביטוח הלאומי לקבלת דמי אבטלה על תקופה זו - ובתחילת הדרך, אכן הקלו מאוד את ההנחיות ואף העבירו לרבים מהמבקשים סכומי כסף בתור מקדמות.

מספר אברכים, העושים בימים אלו שירות לאומי ואזרחי, הוצאו אף הם לחל"ת מהעבודה השנייה שלהם. מדובר בבעלי משפחות, שעל מנת לאפשר להם לעמוד בהוצאות הגבוהות, קיבלו היתר לצאת לעבוד במקביל לשירות.

בדרך כלל, בשירות הלאומי או האזרחי לא ניתן לעבוד במקביל, אלא עם היתר מיוחד. במקרה הזה, מדובר כאמור בבעלי משפחות, שמשלמים משכנתא או שכירות, ומפרנסים משפחה עם ילדים.

אך למרות שיש להם אישור לעבודה נוספת, והם זקוקים לכסף כמו אוויר לנשימה והוצאו לחל"ת - החליטו בביטוח הלאומי שלא לאשר להם קבלת דמי אבטלה.

אחד מהם מספר ל'כיכר השבת' כי כבר קיבל מקדמה כספית, וכעת, אחרי שהוחלט כי הוא אינו זכאי, דורשים ממנו החזר כספי של אלפי שקלים.

"למרות המענק, לא התאוששתי כלכלית מחודשי האבטלה הכפויה", הוא מספר ל'כיכר השבת'. "כל המקדמה שקיבלתי מהם, כבר נעלם מזמן להוצאות השוטפות. מניין לי להשיג כעת אלפי שקלים כדי להחזיר להם?", הוא תמה.

והוא לא היחיד. אברכים רבים העושים שירות לאומי זועמים: "אנחנו תורמים למדינה כדי שנוכל להשתלב בשוק התעסוקה. וזה התודה שאנחנו מקבלים. כיצד נפרנס בדיוק את משפחותינו עם הסכום הזעום שאנחנו מקבלים מהשירות?".

פניית 'כיכר השבת' לביטוח הלאומי לא נענתה עד לשעת פרסום הידיעה. אנו נפרסם את תגובתם במלואה, אם וכאשר תתקבל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר