מחשש לחילול שבת

העצור סירב ל'איזוק אלקטרוני' - ומעצרו הוארך

בנימין פרידמן, שעצור מזה כחודשיים בחשד שירק על שוטרת, יישאר במעצר עד תום ההליכים - לאחר שסירב להשתחרר למעצר בית עם אזיק אלקטרוני. הקיצוניים מאיימים בהפגנות (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י' בסיון תש"פ | 02.06.20
אילוסטרציה (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

בנימין פרידמן, שעצור מזה כחודשיים בחשד שירק על שוטרת, יישאר במעצר עד תום ההליכים - לאחר שסירב להשתחרר למעצר בית עם אזיק אלקטרוני, מחשש לחילול שבת. ל'כיכר השבת' נודע כי פרידמן יגיש ערר לביהמ"ש העליון.

כפי שסוקר בעבר ב'כיכר השבת', מדובר בתושב בית שמש, נשוי ואב לילדים, שכבר שבועות ארוכים נמצא בנתק מוחלט ממשפחתו, מאז נעצר בחג הפסח בחשד לתקיפת שוטרת.

ביום ראשון האחרון, בית משפט השלום דן בשחרורו והסכים להורות על שחרורו למעצר בית - בתנאי שיוצמד לו אזיק אלקטרוני, וזאת ככל הנראה מחשש שיברח.

פרקליטו, עורך הדין רועי פוליטי, הציג בפני השופט דעת תורה של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, לפיה בשבת אסור ללבוש אזיק אלקטרוני.

בית המשפט קיבל זאת ואישר את השחרור תחת אזיק אלקטרוני עם חלון לשבת קודש, שבמהלכה לא יצטרך ללבוש את האזיק.

המהומות בבית שמש (צילום: בית שמש חדשות)

הפרקליטות, הגישה לבית המשפט המחוזי ערר על ההחלטה של ביהמ"ש השלום. בית משפט קיבל את הערר, ואמר שניתן לדון על שחרורו של העצור רק עם איזוק אלקטרוני למשך שבעה ימים בשבוע.

העצור, החליט שעדיף לו להישאר במעצר ולא לחלל שבת, ובשל כך הורה בית המשפט על הארכת מעצרו עד תום ההליכים.

בעקבות הארכת מעצרו מאיימים הקיצוניים לצאת עוד הערב להפגנות בירושלים ובבית שמש.

ל'כיכר השבת' נודע כי לאחר היוועצות משפטית החליט בנימין פרידמן להגיש ערר לביהמ"ש העליון על ההחלטה בניסיון לקבל אישור שלא ללבוש אזיק אלקטרוני בשבת קודש.

כזכור, המשטרה טענה כי הוא תקף שוטרת והפריע למילוי תפקידה, ואת כאשר ירק עליה במהלך מהומות הקיצונים בעיר נגד הסגר שהוטל במקום בעקבות התפרצות הקורונה.

פרידמן, בן הארבעים, הכחיש בחקירתו ובדיוני הארכת המעצר שהתקיימו לו, כי ירק או תקף שוטרים בצורה כלשהי, ומצהיר בכל הזדמנות כי מדובר בעלילה גמורה.

ביום חמישי לפני כשבוע וחצי הועבר פרידמן למעצר בכלא מעשיהו. בהקלטה שפורסמה ב'כיכר השבת' הוא נשמע מתאר את ההתרחשות המזעזעת הבאה: "ביקשתי שיפנו אותי למקום בלי טלוויזיה, לאגף התורני, ואמרו לי 'זה לא מיועד לעצורים'. אמרתי לסוהר שאני לא נכנס לתא עם טלוויזיה, והוא ענה שאין כזה דבר. הביאו את מפקד האגף, וגם הוא לא הסכים".

"אמרתי להם", המשיך פרידמן, "שאם יכניסו אותי לכזה מקום, אתאבד. אמרתי את זה בשפה שלהם, רק כדי שיבינו שבשום אופן לא אכנס עם טלוויזיה. כששמעו את המילה הזאת, אמרו שיכניסו אותי ל'מכלול', לאגף של ענישה".

לדברי פרידמן, "במיטה יש טבעות, ובאמצעותן אוזקים את האדם בידיים וברגליים, וככה השכיבו אותי ועשו לי. גם לא הסכימו שאכניס סידור או שום דבר, נס שהספקתי להתפלל מנחה לפני כן. בשלב מסוים הכיפה נפלה לי, ובקושי הצלחתי להרים אותה, במאמץ, עם השיניים. ככה זה נמשך לפחות ארבע שעות, ואז, כשהורידו אותי, קשרתי את הכיפה עם החוט מהמסכה של הקורונה".

מהשב"ס נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "שירות בתי הסוהר פועל על פי נהלים ופקודות, ומחויב למשמורת חוקית ונאותה ולשמירה על חיי הכלואים הנמצאים בחזקתו. האסיר התבטא בפני הסוהרים שהוא מתכוון לפגוע בעצמו. הוא אף חזר על איומיו פעם אחר פעם, גם לאחר שהופעל כנגדו אמצעי ריסון שמנע ממנו לפגוע בעצמו. יש להדגיש שאנו מתייחסים בכובד ראש לאיומים מסוג זה, ואנו נוקטים בפעולה מיידית להפסקת האיום לפגיעה עצמית, בהתאם לפקודות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר