הגל השני

המבצע שיעצור את הנגיף במוסדות החינוך החרדים

הרשויות שוקלות לסגור מחדש חלק ממוסדות החינוך בשל התפרצות נגיף הקורונה בכמה מהם, ובחינוך העצמאי יוצאים במבצע מיוחד לתלמידים במאמץ למנוע את המגיפה (קורונה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במוסדות החינוך החרדיים השלימו השבוע את החזרה המלאה לשגרת הלימודים, וברקע החשש מהתפרצות הגל השני של נגיף הקורונה, שיגר היום (שלישי) מנכ"ל החינוך העצמאי, הרב אליעזר סורוצקין מכתב למנהלי המוסדות עם הצעה למבצע מיוחד.

המדיניות הממשלתית המופעלת בשלב זה היא, לטפל נקודתית בכל גילוי של הדבקה, לסגור מוסדות בהם יתגלה איש צוות או תלמיד מאומת לנגיף והפניית אנשי הצוות והתלמידים לבידוד - ולא לשוב ולהשבית את מערכת החינוך בצורה גורפת.

"חובת ההשתדלות והציות המוחלט לגדולי ישראל שליט"א אשר מנחים אותנו שוב ושוב לשמור על הכללים והציווי של "ונשמרתם מאד לנפשותיכם", מחייבים אותנו, להקפיד ולשמור מכל משמר – על כלל ההנחיות, באופן מוחלט!", כותב המנכ"ל.

לדבריו, "המספר הרב של התלמידים בכיתות ובחצרות כמו השגרה, גורמים יחד לשחיקה במשמעת ובשמירת הכללים. עובדה זו, מחייבת אותנו לעירנות ולהקפדה בכל רגע על ההנחיות; אי כניסת זרים לשטחי בתי הספר, הצהרות הורים בכניסה, מסכות לכלל תלמידי בית הספר בהפסקות ולכיתות הגבוהות אף בשיעורים, ריחוק פיזי בין התלמידים כולל יצירת חלוקה במידת היכולת בהפסקות, בחדרי השרותים ובנטילת הידים וכן, נקיון וחטוי בצורה המקסימלית".

"למותר לציין כי חובה להקפיד ובמידה ואיש צוות או תלמיד מתלוננים על חום (אפילו קל) או על תחושה בריאותית חריגה עליהם לעזוב מיידית (אפילו במהלך היום) את שטח בית הספר, תוך הודעה להורי התלמיד ועליהם לפנות לגורם רפואי".

בהמשך מכתבו הוא כותב כי "זה הזמן להכריז על מבצע החודש, במסגרתו נרומם את ערך חובת 'ונשמרתם מאד לנפשותיכם' וסביבו, נעודד את התלמידים להקפיד ולשמור על חייהם עצמם ושל הסובבים אותם, בהתאמה לתקופת הקורונה".

"אנו קוראים למנהלים, להפעיל שיקול דעת ולהקפיד במשנה זהירות ובכל דרך אפשרית, על הכללים – ככל הניתן וללא היסח דעת, על מנת שלא נהיה מהצועקים חלילה, על לשעבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר