כתב אישום

חמישה ירדנים נעצרו; החשד: תכננו פיגועים בישראל

בבית המשפט הצבאי בירדן הוגש כתב אישום כנגד חמישה ירדנים שתכננו פיגועי טרור קטלניים באוטובוסים וברכבות בישראל. החמישה נעצרו בפברואר האחרון והועמדו לדין (צבא)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ירדן העמידה לדין חמישה מאזרחיה על ניסיון להסתנן לשטח ישראל ולבצע פיגועי התאבדות נגד יעדים ישראליים, כך אמר גורם משפטי לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

הגורם הירדני אמר, כי משפטם של החמישה החל לאחרונה בבית משפט צבאי, שלרוב דן בנושאים הקשורים לטרור. עוד נאמר כי החמישה נאשמים במעורבות במתקפת טרור, שהמודיעין הירדני סיכל בפברואר האחרון.

לפי כתב האישום שהוגש בממלכה, אחד מהם ביקר ברצועת עזה ב-2007, שם אימנו אותו להכין מטענים וחגורות נפץ. הוא חזר לירדן ב-2010, ושבע שנים לאחר מכן גייס ארבעה נוספים, שתכננו להסתנן לישראל ולבצע פיגועי התאבדות באוטובוסים וברכבות, ונגד מטרות ישראליות אחרות.

הדיווח על סיכול פעולת הטרור מתפרסם על רקע המתיחות הגוברת בין עמאן לירושלים בשל כוונת נתניהו להחיל ריבונות בעוד חודש על שטחי יו"ש. מלך ירדן עבדאללה הזהיר כי "זה יוביל להתנגשות גדולה עם הממלכה", אך ההערכה היא כי לירדנים אין באמת שום עניין אמיתי בסיפוח שלא משנה מאומה מהאינטרסים הירדנים באזור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר