בוועדות הכנסת

המינויים החדשים של נתניהו: ביטן וקרעי

נתניהו מינה את ח"כ דוד ביטן ליו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות ואת ח"כ שלמה קרעי ליו"ר ועדת הבחירות מטעם הליכוד, חבר במספר ועדות ובגוף הבוחר של הרבנים הראשיים (פוליטי)

ביטן, בראשות הוועדה (צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט היום (רביעי) למנות את חבר הכנסת דוד ביטן לתפקיד יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בכנסת ואת חבר הכנסת ד"ר שלמה קרעי ליו"ר ועדת הבחירות מטעם הליכוד בוועדת הבחירות המרכזית ולחבר קבוע בוועדות הכספים, החוקה וביקורת המדינה לאורך כל הקדנציה. בנוסף, קרעי יהיה נציג הליכוד בגוף הבוחר של הרבנים הראשיים לישראל.

ראש הממשלה נתניהו בירכו ואמר כי "אני משוכנע שח"כ ביטן ימשיך לשרת את מדינת ישראל במשימות החשובות בתחום העלייה והקליטה ובעבודת הכנסת".

ח"כ דוד ביטן הודה לנתניהו על התפקיד ואמר: "אני מתכוון לפעול בתפקיד זה כפי שפעלתי בשנים האחרונות בתחומים רבים בכנסת. אחרי חמש שנים כיושב ראש שדולת העם היהודי בכנסת אמשיך לפעול במטרה להגביר את העלייה לארץ ישראל ולמיגור האנטישמיות".

יו"ר הכנסת יריב לוין בירך את ביטן על בחירתו, והדגיש כי "מדובר במינוי טבעי. למעט אנשים בכנסת יש יכולת וכישרון להניע תהליכים ושינויים כפי שדוד ביטן יודע. המינוי שלו הוא הזדמנות בקנה מידה היסטורי לתת דחיפה אמתית לנושא כה חשוב, של הקליטה והקשר עם יהדות התפוצות. אין קיום למדינה ללא קליטת עליה, זו אבן היסוד שעליה עומדת מדינת ישראל. זכותו של כל יהודי לעלות לארץ, היא מהות הציונות ועלינו לפעול כי הם יממשו אותה".

בישיבת הוועדה בה נבחר אמר ביטן כי "אנחנו צריכים להתכונן לעליה גדולה בעקבות משבר הקורונה והתגברות האנטישמיות. נפעל, כבעבר, לתקן עיוותים ואי התאמות, ונקדם תקציבים לנושאים החשובים הללו. חשוב לפעול לחיזוק תקציבי של הקהילות הקטנות, שמתקשות לתפעל את עצמן, בחינוך, פעילות קהילתית וארגון". ביטן הבטיח להקים ועדות-משנה כדי לזרז טיפול בנושאים שונים, ולאפשר ביטוי למירב חברי הכנסת.

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן) אמר כי "דוד הוכיח את עצמו כפרלמנטר מעולה, הוועדה עוסקת בתפקיד חשוב מאין כמוהו של קליטת עולים. אני עצמי עולה מארגנטינה, ומדובר בעבודה חשובה ביותר.".

מנכ"ל הסוכנות היהודית, ג'וש שוורץ, העריך בישיבה, כי בשנה הקרובה יעלו לארץ כ-50 אלף איש, כמעט פי שניים משנה ממוצעת, בעקבות משבר הקורונה, התחלואה והתמוטטות קהילות רבות.

בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו החליט למנות את חבר הכנסת ד"ר שלמה קרעי ליו"ר ועדת הבחירות מטעם הליכוד בוועדת הבחירות המרכזית, והוא גם המועמד הבא לתפקיד יו"ר ועדת החוקה בעוד שנה וחצי במידה וח"כ מיקי זוהר יבחר שלא להיכנס לתפקיד.

חהכ קרעי ימונה גם לחבר קבוע בוועדות הכספים, החוקה וביקורת המדינה לאורך כל הקדנציה. בנוסף, כך נמסר, "כאות הערכה לציונות הדתית ולציבור התורני לאומי, החליט רה"מ כי חה"כ קרעי יהיה נציג הליכוד בגוף הבוחר של הרבנים הראשיים לישראל".

"חבר הכנסת שלמה קרעי, נציג נוסף של הציונות הדתית לוקח חלק מרכזי בפעילות תנועת הליכוד ובפעילות הפרלמנטרית בכנסת. אני סמוך ובטוח כי יעשה חיל בכל תפקיד שימלא לטובת מדינת ישראל", אמר ראש הממשלה.

ח"כ קרעי הודה לראש הממשלה "על האמון הרב שנתן בי כנציג הנגב וכנציג הציונות הדתית בליכוד. אני מתחייב למלא את תפקידיי הפרלמנטריים באמונה ולהיות שליח ציבור נאמן. כנציג הפריפריה והזוגות הצעירים, אמשיך להיאבק בעוולות כלכליות חברתיות ואטול חלק משמעותי במהפך שמוביל הליכוד וראש הממשלה בהפיכת הפריפריה למרכז".

(צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)
(צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)
(צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)
(צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)
(צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)
(צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר