עסקת המאה

סערה בימין: "טראמפ אינו ידיד של ישראל"

יו"ר מועצת יש"ע תקף ישירות את נשיא ארצות הברית על רקע תכנית השלום, ובכירים רבים בימין מיהרו לגנות בראשם גם ראש הממשלה: "במקום הכרת הטוב, יש מי שמתכחש" (מדיני)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

התנגדות המתיישבים לתכנית השלום של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, הביאה את יו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחייני להתבטאות של טראמפ.

בראיון לעיתון הארץ אמר כי "טראמפ וקושנר הוכיחו במתווה שהם אינם ידידים של מדינת ישראל ולא חושבים על האינטרסים הביטחוניים וההתיישבותיים של מדינת ישראל".

אלחייני הוסיף ותקף כי "כל מה שמעניין אותם זה לקדם את האינטרס שלהם לקראת הבחירות הקרובות כך שיסייע לטראמפ".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מיהר לגנות: "אני מגנה בתוקף את דבריו של יו"ר מועצת יש"ע. הנשיא טראמפ הוא ידיד גדול של מדינת ישראל".

הבבא ברוך: 'תכנית המאה לא תצא לפועל, כי המשיח יבוא' (צילום: יוחנן בלייך, כיכר השבת)

"הוא הוביל מהלכים היסטוריים לטובת מדינת ישראל וביניהם: הכרה בריבונות ישראל ברמת הגולן, הכרה בירושלים כבירת ישראל, העברת השגרירות האמריקנית לירושלים והכרה בחוקיות של מפעל ההתיישבות ביו"ש".

נתניהו הגן על עסקת המאה ואמר כי "חזון השלום של הנשיא טראמפ כולל הכרה בישראל כמדינה יהודית, שליטה ביטחונית של ישראל בכל השטח מערבית לירדן, ירושלים מאוחדת, פירוק החמאס מנשקו, מניעת כניסת פליטים לישראל ועוד. מצער שבמקום הכרת הטוב יש מי שמתכחש לידידות זו שלא הייתה גדולה ממנה".

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין מסר בתגובה: "דבריו החצופים וחסרי האחריות של דוד אלחייני על נשיא ארה"ב ראויים לכל גינוי וביקורת. בכל הכבוד ליו"ר מועצת יש"ע, עליו להודות לנשיא טראמפ על פועלו האדיר לטובת מדינת ישראל ולטובת ההתיישבות. דבריו של אלחייני מבטאים כפיות טובה שאין כדוגמתה, וגורמים נזק גדול, דווקא בימים של מאמץ חשוב לקידום מהלך היסטורי של החלת ריבונות".

אלחייני הגיב ליו"ר הכנסת: "מוטב לו ליריב לוין שישיל מעליו את עור הנחש ויישיר מבט לבוחרי הליכוד ויודה באחריות שלו לשרטוט מפת הפינוי והקמת מדינה פלשתינית".

ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ, הגיב כי "‏הנשיא דונאלד טראמפ הוא לא רק ידיד אמת של ישראל אלא בן ברית עמוק שלנו על כל המשמעויות שבכך. אנו מלאי תודה על העמדה ההיסטורית שלו כלפי זכות העם היהודי על יהודה ושומרון".

יצוין כי הנהגת מועצת יש"ע נלחמת בימים אלו בתכנית, שכן למרות החלת הריבונות הישראלית על ההתיישבות היהודית ביו"ש, היא כוללת גם הקמת מדינה פלסטינית והשארת מספר יישובים כמובלעות בתוך פלסטין.

לפי דיווח בעיתון הארץ, בימים האחרונים העבירו גורמים אמריקאים רשמיים מסר להנהגת המתנחלים, שמאבקה הפומבי נגד התוכנית הוא כפוי טובה וכי אם תמשיך בו הממשל יפסיק לקדם אותה.

ראש הממשלה ניסה להגן על התכנית ואמר בראיון לישראל היום כי "כל התוכניות שהוצעו לנו בעבר כללו ויתורים. כאן יש היפוך - לא אנחנו נדרשים לוותר אלא הפלסטינים. הם צריכים להכיר בכך שאנחנו השליט הביטחוני בכל השטח. אם הם יסכימו לכל זה, אז תהיה להם ישות משלהם שהנשיא טראמפ מגדיר כמדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר