הורחק מהאזור

אלימות בכותל המערבי: 'תקף מתפלל חרדי'

בית משפט השלום בירושלים הרחיק מהעיר העתיקה אדם החשוד בתקיפת מתפלל חרדי בכותל המערבי • עורך דינו של החשוד טען: רב הכותל לא רוצה אותו בעיר העתיקה (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חדשות הכותל המערבי)

בית משפט השלום בירושלים הוציא צו הרחקה לאדם החשוד בתקיפת אדם אחר בעת שהתפלל סמוך לשריד בית מקדשנו, הכותל המערבי.

נציג המדינה טען במהלך הדיון כי "בעקבות התקיפה נשברו משקפי הראיה של האדם", וכי יש לחשוד מספר הרשעות קודמות באירועים דומים.

המדינה ביקשה את שחרורו בתנאים המגבילים הבאים: הרחקה מהעיר העתיקה למשך 180 יום, הפקדה כספית בסך 1,000 ש"ח, התייצבות למשפט או חקירה כנדרש ואי יצירת קשר עם הקורבן.

עורך דינו של החשוד מנגד, האשים את רב הכותל וטען כי הוא לא רוצה לראות את החשוד בעיר העתיקה: "לא מדובר בעבירה ייחודית ואני לא מבין מה ההיגיון בהרחקה", הוסיף.

לדבריו, "השאלה מה הצדקה להרחיק 180 יום מהעיר העתיקה ומהכותל. זה לא פרופורצינאלי, ואין הסבר מניח את הדעת".

השופט אורן סילברמן כתב בהחלטה כי יש הצדקה לקבוע הרחקה מהעיר העתיקה, אך צודק הסנגור כי אין הצדקה לפרק הזמן של 180 יום - וודאי כאשר בעיר העתיקה גם הכותל המערבי שמניעת הגישה אליו פוגעת גם בחופש הדת".

לכן קבע השופט כי החשוד ישוחרר בתנאים המגבילים הבאים: התייצבות למשפט או חקירה כנדרש; אי יצירת קשר ישיר או עקיף עם הקורבן והרחקה ממנו עד ליום 15.7.2020 בשעה 12:00; הרחקה מהעיר העתיקה בירושלים עד ליום 15.7.2020 בשעה 12:00; התחייבות עצמית וצד ג' בסך של 3,000 ש"ח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר