"אסור לחמוק" • חשוב

מפחדים לענות לשאלות הקשות של הילד • צפו

הרבה פעמים הילדים שואלים את ההורים שאלות קשות ולא נעימות - וההורים מובכים או מתרגזים על הילד - שלא באשמתו • איך ובאיזו צורה צריך לענות לילד ובעיקר איך לא לענות לו • צפו במרצה הרב YY ג'ייקבסון מסביר (חינוך)

אילוסטרציה (צילום ארכיון 'כיכר': בית המדרש 'ברקאי' )

הרבה פעמים הילדים שואלים את ההורים שאלות קשות ולא נעימות - וההורים מובכים או מתרגזים על הילד - שלא באשמתו. המרצה הפופולרי מארה"ב, הרב יוסף יצחק ג'ייקבסון, מסביר במתק שפתיו, איך ובאיזו צורה צריך לענות לילד ובעיקר איך לא לענות לו.

עיקרי הדברים מהסרטון

"אני אספר לך דבר מעניין. היה יהודי, ילד. בתשכ"ט עלו לירח. בקיץ תשכ"ט ניל ארמסטרונג עלה לירח בפעם הראשונה. היה ילד בניו-יורק, בתלמוד תורה, בחיידר. פנה לרבי ואמר: אני לא מבין: בקידוש לבנה אומרים: "כשם שאני רוקד כנגדך ואיני יכול לנגוע בך". עכשיו נגעו בלבנה, נגעו בירח, מה קורה?" ".

"מה המלמד שלו אומר? המלמד שלו לא יודע לענות, מה הוא אומר? תגיד – אני לא יודע! הוא אומר: זה היה סרט. זה קולנוע, זה לא נכון, לא עלו על הלבנה".

"זה עשו בהוליווד, עשו סרטים, שהם שקר. הוא אמר: היה שיתוף בין הוליווד ועוד קבוצה, שביחד שטפו את המוח של העולם שעלו לירח. והילד הזה מספר – היה בן 9 – באותו רגע הפסדתי את כל האמונה שלי ביהדות".

"כי אני ידעתי שהוא משקר, ידעתי שעלו על הלבנה. ואז אמרתי: אין שום מילה שיוצאת מהפה של הבן אדם הזה שהיא אמתית. לקח לו 40 שנה למצוא יהדות שבאמת לא מפחדת משאלות, ולא מפחדת מהאמת. כי אם התורה היא אמת, היא לא צריכה לפחד משום דבר".

"יש לה עצם, יש לנו בטחון עצמי, לא צריכים לפחד מבעיות, מאתגרים, ממבוכות, משאלות, מטעיות! אם מדובר על אמת. אם אני צריך תמיד לכסות (לכפות) – אז נוער אינטליגנטי מאוד מאוד סובל מזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר