הפאנל הפתיע

עמית סגל: "אז על מה ישנאו את החרדים עכשיו..." • צפו

פרשן חדשות 12 עמית סגל לא הצליח לכלוא את ההערה הצינית, עם יותר משמץ של כאב, במהלך דיון בו הציבור החרדי זכה לתשבחות רבות על התנהלותו כעת - המהווה דוגמה גם לחילונים (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הפאנל החדשותי המפתיע (באדיבות 'חמש עם', ערוץ 12)

דיון מרתק שהתנהל אתמול באולפן החדשות של ערוץ 12, הסתיים במסקנה מרתקת, מחמיאה לשם שינוי, לחרדים בעידן הקורונה: כדאי שאנחנו (החילונים) ניקח מהם דוגמה להתנהלות ראויה.

"שימו לב לתמונות האלו מבני ברק", פתח ראשון מגיש התכנית 'חמש עם' רפי רשף: "בצילום אקרא, נראות מסכות על הפנים בכל הגילאים, כמעט אי אפשר לתפוס ולו אחד שלא עוטה מסכה".

הכתב לענייני חרדים יאיר שרקי, שהביא את התיעוד, הרחיב: "אחרי שהייתי לאחרונה בעיר, צלם המערכת אומר לי 'שמת לב כמה מסכות היו שם, בעוד פה בתל אביב אין אותן לאף אחד?'. גם בימי השרב הגדול, כשהייתי בלי מסכה בגלל ההנחייה הרשמית שאפשר בלי, ניגשו אלי חרדים וצעקו עלי: אתה מגיע לכאן בלי מסכה?".

הסיבה למצב זה, טען הכתב, היא אחת משתיים: "או כי מבינים מה המחלה הזו יכולה לעולל, או כי הם מאוד לא רוצים להיות אלו שיואשמו בהבאת הגל השני לישראל. אפשר לומר חד משמעית שהמגזר החרדי לגמרי הפיק לקחים בנושא הזה".

בשלב זה התערב בשיחה הפרשן הפוליטי עמית סגל, והעיר בציניות: "אז על מה ישנאו את החרדים עכשיו...", והמשיך: "בוא נגיד את האמת: על משתתפי המסיבות ההמוניות על גגות המגדלים בתל אביב אין עכשיו איזה זעם ענק".

"מראש כל הסיפור הזה היה מוזר", הוסיף סגל באשר לימי הקורונה הראשונים אצל החרדים, "כי אם יש מגזר שממושמע לגמרי להנחיות - רבנים אומרים; אז עושים - זה בוודאי המגזר החרדי. אלא שחלק מהענין היה שהסתכלו על הכל תחילה בחשדנות כ'משהו שהמדינה אומרת'".

רפי רשף: "אלו שהיו אחרונים לזהות, הם אלו שהפנימו בצורה הכי עמוקה".

"זה קושי בשינויים", הציע שרקי תזה משלו: "כשאתה שמרן, אתה שמרן. אז לקח זמן לשנות, אבל גם עכשיו לא חוזרים: בתי הספר האחרונים שנפתחים הם של החרדים, הרבה אחרי שכל המגזרים פותחים".

וחבר הפאנל הקבוע אביב בושינסקי אמר לסיום: "אני מסכים עם עמית. נצטרך למצוא קורבן אחר למתקפות... מדהים לראות שהאוכלוסיה החרדית משמשת כיום דוגמה, ואנחנו ממשיכים לרדת עליה או 'לחפש' אותה ולראות מה לא בסדר אצלה".

"אולי אנחנו נלמד מהם פעם אחת איך ממלאים אחר ההוראות; מה שהמנהיגים שלנו לא עושים", הוסיף.

צפו בדיון המרתק

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר