הרקע לקונספירציות?

מחקר: חולי הקורונה הקשים סובלים מהזיות

האם נמצאה הסיבה לתיאוריות הקונספירציה שפורחות בימים אלו? חוקרים אמריקאים טוענים כי אחד מתסמיני הקורונה במקרים קשים - הזיות שנמשכות לעתים אפילו שבוע (קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

החוקרים ממשיכים לבדוק את ההשפעות והתסמינים של נגיף הקורונה, וכעת טוען מחקר אמריקאי, כי רוב החולים הקשים בקורונה, אלו שאושפזו לבסוף בטיפול נמרץ, סבלו גם מהזיות שנמשכו כשבוע. החוקרים טוענים בנוסף כי לחולים שסבלו מהזיות היה סיכון גבוה יותר ב-10 אחוזים למות לבסוף מסיבוכי הנגיף.

המחקר נערך בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת אינדיאנה. החוקרים טוענים, כי הממצאים מלמדים כי על הרופאים לשים לב לחולים הסובלים מהזיות שפוטנציאל המוות שלהם גדול יותר על פי המחקר.

המחקר נערך על 144 חולים בשני בתי חולים, במשך כחודשיים ומניתוח המקרים עלה ש-76.4 אחוזים מהחולים חוו הזיות או תרדמת במהלך אשפוזם, ושההזיות התרחשו במהלך השבועיים הראשונים של החולים בטיפול נמרץ ב-73.6 אחוזים מהמקרים.

החולים שהבריאו התלוננו, כי המשיכו לחוות את ההזיות לעתים אף כמה ימים לאחר שמצבם הרפואי השתפר.

זהו אינו המחקר הראשון שמזהה הזיות כאחד מהתסמינים שמאפיינים חולי קורונה קשים מלבד קשיי נשימה. מחקר אחר שנערך במוקד ההתפרצות הראשוני של מגיפת הקורונה - ווהאן שבסין, מצא של-36 אחוזים מהחולים היו תסמינים נוירולוגיים, בהם גם כאבי ראש ושבץ. מחקר דומה פורסם גם בארה"ב לפיו ישנו סיכון חמור לשבץ אף לצעירים שחלו בקורונה.

מחקר אחר, מצרפת, העלה ש-84 אחוזים מחולי הקורונה המשיכו לסבול מתסמינים נירולוגיים, בהם גם הזיות, גם לאחר ששוחררו מבית החולים לביתם, דבר שאולי יכול להסביר את כמות תיאוריות הקונספירציה שמשתוללות בימים אלו ושאין שום הסבר אחר לכך שאנשים מוכנים לקבל אותן מלבד הזיות קשות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר