איך לקלח תינוק? הנה כל מה שכדאי לדעת

הבאתן חיים לעולם. אתן גיבורות על. אז למה הדברים הקטנים נראים כל כך מפחידים, כמו למשל הטקס של רחצת התינוק? חברות, הסירו דאגה מלבכן. הנה כל ההנחיות איך לעשות את זה כמו שצריך (הריון ולידה)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

לידה היא משימה מאתגרת, גם אם היא עברה בקלות יחסית. וכעת, כשסימנתן וי עליה, יש תחושה שאתן יכולות לעשות הכל, שום דבר לא יכול עליכן, אתן וונדר וומן, נכון? אז למה כל הדברים הקטנים נראים כל כך מפחידים? קחו, למשל, את הטקס של רחצת התינוק שלכן בפעם הראשונה. איך עושים את זה? ואם הוא יחליק מהיד? אמא'לה. חברות, הסירו דאגה מלבכן, אתן לא לבד. זה לא קל, אנחנו מבינות את זה, אבל יכולות לעזור. אז המשיכו לקרוא את כל מה שיש לדעת על רחצת היילוד שלכן:

איך מבצעים אמבטיה לתינוק שאך נולד?

1. בחרו את המיקום

ייעדו את חלל העבודה שלכן - אתן רוצות שהתינוק ישכב על משטח שטוח אך נוח, בחדר חם. אתן יכולות למלא את כיור המטבח שלכן במים ולהשתמש במשטח השיש, אך גם תינוקות קטנים במיוחד יכולים לנוע ולהחליק, חלילה, ממשטחים מוגבהים, כך שתצטרכו להשאיר יד אחת על גוף התינוק שלכן לאורך כל התהליך. לא בטוחות שיש לכן מידה זו של מיומנות כרגע? שכחו מהכיור ובחרו במקום בגיגית אמבט מסורתית לתינוקות (דפני). שמיכה עבה במיוחד תועיל ותקל עליכן.

2. הכינו את האמבטיה

מלאו את הכיור או האמבט שלכן במים חמים ללא סבון. קח בחשבון שעור התינוק שלכן רגיש ביותר, כך שחום = פושר במקרה זה. כשאתן בודקות את המים, עשו זאת עם המרפק במקום עם היד - אם הם לא חמים ולא קרים, זה בדיוק בסדר. עדיין לחוצות לגבי השגת הטמפרטורה הנכונה? אתן יכולות לקנות מדחום לאמבטיה כדי להבטיח שהמים יישארו באזור 37 מעלות.

3. אבזרו את השטח

כעת, כשהמים מוכנים, אתן רק צריכות לאסוף עוד כמה פריטים ולוודא שכולם בהישג יד: מטלית או ספוג רך, לאמבט.
שתי מגבות: אחת לייבוש והשנייה במקרה שהראשונה התרטבה בטעות.

4. רחצו את התינוק

לאחר הסרת בגדי התינוק, עטפו אותו בשמיכה כדי שתחמם אותו לאורך כל התהליך והניחו אותו על משטח הרחצה שבחרתם. התחילו בשטיפת פני התינוק - רק הקפידו לסחוט היטב את המטלית או הספוג כך שלא ייכנסו מים לאף, לעיניים או לפה - והשתמשו במגבת כדי לנגב אותו בעדינות.

הזיזו את השמיכה למטה כך שפלג גופו העליון יישאר חשוף אך פלג גופו התחתון עדיין יישאר מכוסה וחם. עכשיו תוכלו לשטוף את צווארו, פלג הגוף העליון וזרועותיו. עטפו את פלג גופו העליון בשמיכה לפני שאתן עוברות לפלג הגוף התחתון ולרגליים. לאחר סיום הרחצה (זכרו, ללא סבון!), העניקו לתינוקכן סיבוב נוסף של ייבוש מגבות עדין, תוך התמקדות בקמטים ובקפלי עור בהם נוטות להתפתח פריחות.

מה יש לדעת על המקלחת הרגילה הראשונה?

כשאתן מוכנות להעניק לתינוקכן אמבטיה אמתית - בדרך כלל בגיל חודש - וודאו שיש לכן את האמבט המתאים לתפקיד. בדיוק כמו עד עכשיו, גיגית לתינוקות היא שימושית מאד, אך תוכלו להשתמש גם בכיור. כשאתן ממלאות את האמבט, היצמדו למים נטולי סבון ופעלו לפי הנחיות הטמפרטורה האמורות לעיל. מים יכולים להיות די מרגשים, כך שאפילו באמבט תינוקות, תצטרכו להחזיק יד אחת על תינוקכן - בין אם הוא בועט ברגליו בצהלה או מקפץ משמחה, יהיה רגע בו תידרש יד מייצבת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר