הסערה בסאטמר בשיאה

מכתב חריג של הועד העליון: אנשי בליעל גרמו לחילול שבת

הועד העליון של חסידי סאטמר, במכתב חריף בעקבות האלימות בשבת ובשבועות בבית המדרש של החסידות בעיר בני ברק; מסבירים מדוע סגרו את המקום ומאשימים את אנשי הרב מייזליש (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
האדמו"ר מסאטמר וראש הישיבה (צילום: David Cohen/Flash90)

הדרמה בחסידות סאטמר - פרסום ראשון: בוועד העליון של חסידות סאטמר, יוצאים במכתב חריג וחריף אחרי המהומות שהיו בשבת האחרונה ובחג השבועות בקריית החסידות בעיר בני ברק.

אחרי שהרב מייזליש פוטר מראשות הישיבה בהוראת האדמו"ר, ובעקבות האלימות שהובילה לחילול ה' ולחילול שבת על ידי הפורעים - מגיע מכתב התגובה החריף בו הם מכונים: "אנשי בליעל בקצה מחנינו".

בחסידות סאטמר מתרעמים על כך שאותם אנשים, בעובדה שהפרו את החלטת הוועד העליון לסגור את בית הכנסת בשבת, גרמו לאלימות ולחילול שבת, על ידי הזמנת פוחזים שיחוללו מהומות ובהזעקת כוחות המשטרה.

במכתב החריג, מסבירים תחילה מדוע הגיעו להחלטה לסגור את בית המדרש: "היות ובחג השבועות האחרון נתהווה ע"י קבוצת אנשי בליעל בקצה מחנינו מהפיכה נוראה בהיכל בית המדרש הגדול, בבזיון וחילול כבוד התורה, וחילול קדושת החג והשבת, עד כדי שפיכות דמים ממש, ובכדי שהדבר לא יתרחש שוב, לאחר מידע ברור שהני אינשי דלא מעלי רוצים לחזור על המעשים לקראת שבת, ראינו שהדבר הנכון והראוי שצריך להיעשות על פי דעת תורה, זה לסגור את שערי בית המדרש, ולכן הוזמנו על ידינו אנשי אבטחה נכרים שסגרו את בית המדרש על מנת למנוע חילול הקודש והמקדש ביום השבת ח"ו".

המהומות בערב שבת בבית המדרש (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

"אולם לדאבונינו", מוסיפים חברי הוועד וכותבים, "זה דרכם כסל למו מראשיתה ועד היום, ואנשי הכת הידוע לשמצה הנ"ל שכרו קבוצת פוחזים וריקים מבני ישראל בעצם יום השבת שילחמו עם השומרים להזיקם בכל אופני הפרעות והרציחה, ובזדון חיללו את שבת קודש בפרהסיא, ולעיני כל", בכך מאשימים חברי הוועד העליון את אנשיו של הרב מייזליש בכך שהם אלו שגרמו מלכתחילה ובכוונת מכוון למהומות.

לסיום פונים חברי הוועד לכלל ציבור החסידים בזה הלשון: "סורו נא מעל האנשים הרשעים האלו, חוסו על נפשכם ועל נפש צאצאיכם, ואל תתנו יד לפושעים, במישרין או בעקיפין, אלא יש לעשות הכול כדי להשכין שלום ושלווה במחנינו".

המכתב מתפרסם הערב, בחשיפה ראשונה כאן ב'כיכר השבת', לאחר שהעצרת שתכננו אנשי הרב מייזליש נגד האדמו"ר מסאטמר נכשלה כשלא קיבלה את אישור המשטרה, ולא יצאה בסופו של הדבר אל הפועל.

בחסידות מסבירים עוד, כי על מנת למנוע את הפריצה לבית המדרש, נאלצו להציב במקום מאבטחים - אך הצד השני הביא למקום צעירים מהעיר, שיידו בלוקים על המאבטחים ואילצו אותם להגיב - מה שכאמור הביא לחילול קדושת השבת בהזמנת כוחות המשטרה למקום.

המכתב של חברי 'וועד העליון'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר