צפו בדברים

לפיד במתקפה נגד חוק הקורונה: "האיום הגדול ביותר על מדינת ישראל"

"אחרי כל הקישקושים וההצהרות על ממשלת אחדות, על ראש ממשלה חליפי, כל הסמכויות בחוק הזה יהיו של בנאדם אחד: בנימין נתניהו", טוען יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד • צפו (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: מתוך שידורי ערוץ כנסת)

יו"ר האופיזציה ויו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד יצא היום (שני) למתקפה נגד 'חוק הקורונה" וטען כי מדובר ב"איום הגדול ביותר על הדמקורטיה".

"אחרי כל הקישקושים וההצהרות על ממשלת אחדות, על ראש ממשלה חליפי, כל הסמכויות בחוק הזה יהיו של בנאדם אחד: בנימין נתניהו", פתח לפיד את דבריו.

לפיד טען כי "סעיף 38 לחוק אומר: "ראש הממשלה ממונה על ביצוע חוק זה, ורשאי להתקין תקנות לביצועו". איזה תקנות? איזה שהוא ירצה"

"הוא לבד. אין כנסת. אין קבינט. אין ממשלה. אין ראש ממשלה חליפי. כל הפריטטי הפך לפאתטי. בן אדם אחד. לא היה כזה דבר - מעולם".

לדברי לפיד "מדובר בחוק שנותן לנאשם בפלילים סמכויות מוחלטות על המשטרה. האפשרות להכנס לאנשים הביתה קיימת בחוק הזה. זו אגדה שהם ביטלו את זה. הוא יוכל לאסור על אנשים להפגין נגדו. הוא יקבע, זה מופיע בחוק, הוא יקבע מה זה "שימוש סביר בכוח למניעת התקהלות".

לפיד הוסיף ואמר כי "זה חוק שמגדיר מצב חירום ברמה של מלחמה בשלוש חזיתות. במלחמת המפרץ נפלו על ישראל טילים, והיו 10 תקנות חירום. מאז תחילת הקורונה הותקנו כבר 70 תקנות חירום".

לסיום אמר: "אין לי שום ציפיות מהממשלה הזו, אבל הכנסת צריכה למנוע את אישור התקנות האלה. הכנסת לא יכולה להסכים שיבטלו את כל סמכויותיה ויעבירו אותן לאדם אחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר