"שפלי אנוש"

'העדה' מתערבת בפילוג בסאטמר: "שפכו את דם הגאב"ד"

ברקע הפילוג בסאטמר בני ברק, גורמים ב'העדה', החליטו לנצל מחלוקת עתיקת יומין מול החסידות ותוקפים בחריפות: "אין פלא ששפלי אנוש שביזו את הגאב"ד, הגיעו למצב של שפיכות דמים" (חרדי)

שימי שפר | כיכר השבת |
הגאב"ד והאדמו"ר מסטאמר (צילום: מערכת בחצרות וחיים גולדברג)

יומיים לאחר הבלגן והמהומות בבית המדרש סאטמר במסגרת הפילוג הפנימי, ניצלו היום (שני) גורמים ב'עדה החרדית' סכסוך עתיק מול החסידות, ותוקפים אותם בחריפות.

הסיקור ב'כיכר השבת', סביב הפילוג בסאטמר>>לחצו כאן

תחילה מעט רקע על הסכסוך, הסיבה לכך שהגורמים בעדה החרדית מרגישים צורך לגנות את סאטמר, קשורה למחלוקת הידועה והמוכרת סביב מתחם הדירות 'גולובנציץ' בבית שמש.

לגבי המתחם הנ"ל, נחלקו הדעות בין גאב"ד 'העדה', הגאון רבי יצחק טוביה וייס וחברי הבד"צ, שאסרו בתוקף להתגורר במתחם לטענתם בגלל חשש מקברים עתיקים שישנם במקום, נגד הראב"ד, הגאון רבי משה שטרנבוך שסבר אחרת - לאחר שבזמנו מצא פתרונות הלכתיים שהציע - ויושמו בשטח.

כידוע, המחלוקת, כמו גם חילוקי דעות נוספים בנושאי קברים ושוכני עפר גרמו למאבקים פנימיים חריפים בין הצדדים, שכלל בין היתר ריסוס כתובות גרפיטי ואף איום התפטרות מצדו של הראב"ד.

הראב"ד בביקור במתחם גולובנציץ' (צילום: באדיבות המצלם, ארכיון כיכר השבת)

כאשר עניין המחלוקת הזו הגיעה בסופו של דבר גם לארה"ב, שם הפלג של חסידות סאטמר מהר"א תמכו בדעתו של הראב"ד, והפלג האחר של סאטמר מהרי"י סברו כי יש ללכת בדעתו של הגאב"ד.

כאמור, כעת גורמים ב'עדה' מנצלים את עניין הפילוג הפנימי בסאטמר ובמהלך היום שידרו בקו הטלפוני הפנימי ביקורת קשה נגד סאטמר.

"אנשים מתפלאים כיצד הגענו למצב שיהודים חרדים מסוגלים להגיע למצב כל כך גרוע של חילול ה' ושל הבאת נכרים בתשלום לצורך שימוש באלימות ללא אבחנה ובאכזריות" אומר הדובר.

עוד הוא הוסיף, כי "אם בוחנים היטב את מה שאירע בשנים האחרונות אין זה פלא כלל שאנשים 'שפלי אנוש' שתמכו במהלך השנים בעקירת קברים ושוכני עפר ולא גינו את מעשי האלימות והפציעות הקשות מהם סבלו המפגינים שהוכו בידי המשטרה, מעורבים כעת בפילוג ובמעשים שגורמים לחילול ה'".

"אל לנו להתפלא שאלו אשר רקדו על דמו של הגאב"ד, וביטלו את פסקיו בהניף יד, הם אלו אשר בבית מדרשם מתחנכים כעת לאימות ולביצוע מעשים חמורים מסיים הדובר את דבריו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר